گروه سیاسی: جلسه روز گذشته شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در قم و در دفتر آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور حضرات آیات مهدوی‌کنی و یزدی برگزار شد و در این جلسه مقرر شد که کمیته 8+7 فعالیت خود را با قوت دنبال کند و همچنین بر حفظ بنیه‌های وحدت در جامعه اصولگرایی تاکید شد.

از زمان تشکیل کمیته وحدت اصولگرایان که شامل 7 نفر اعضای هیأت داوری و 8 نفر نمایندگان گروه‌های مختلف اصولگراست جلسه دیروز اعضای جامعه روحانیت مبارز و تاکید توامان روسای جامعتین بر لزوم وحدت حداکثری اصولگرایان برای چهارمین بار طی هفته‌های گذشته اهمیت این موضوع را برای بزرگان جریان اصولگرایی نمایان می‌کند.

حجت‌الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در این باره گفت که جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اکثریت اعضا و با حضور آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی و آیت‌الله محمد یزدی برگزار شد.وی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که اعضای کمیته 8+7 فعالیت خود را با قدرت پیش ببرد و تلاش اصلی بر حفظ بنیه‌های وحدت در جامعه اصولگرایی است که طرف‌های حاضر در صحنه اصولگرایی به بحث وحدت بپردازند.

سالک خاطرنشان کرد: حیات حرکت اصولگرایانه در چارچوب وحدت است و در مقابل آن تلاش برای ایجاد تفرقه میان جامعه اصولگرایی مطرح است که یک هشدار و بصیرت لازم را به ما انتقال می‌دهد و ضرورت وحدت را متذکر می‌شود.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت که در این جلسه به جملات، مطالب و تصاویر ویژه‌نامه خاتون اشاره شد که نگرانی اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز را به‌دنبال داشت.

2تشکل جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در طول سال‌های گذشته به‌عنوان بازوی مشورتی جریان اصولگرایی مطرح هستند و در انتخابات‌های گذشته نیز با ارائه رهنمودهای خود مانعی در برابر انشقاق و دو دستگی در این جریان بوده‌اند. اما معرفی نمایندگان جامعتین به کمیته وحدت اصولگرایان و حضور روسای این تشکل‌ها در جلسات اولیه این کمیته و توجه بیش از حد آنان به مقوله وحدت حداکثری اصولگرایان لزوم توجه بیشتر گروه‌های اصولگرا را می‌طلبد که در این مسیر با قبول محوریت این کمیته از سهم خواهی و بیان سخنانی که سبب انشقاق و جدایی می‌شود پرهیز کنند.

کد خبر 143499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز