چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

استاد غلامحسین امیرخانی از ایران و استاد حسن چلبی از ترکیه، استادان خوشنویسی هستند که نخستین نشان درجه یک هنری مؤسسه فرهنگی اکو را دریافت کردند.

جایزه خوشنویسی

به گزارش روابط‌عمومی مؤسسه فرهنگی اکو، پریشب طی مراسمی با حضور بلند آرینچ معاون نخست‌وزیر ترکیه، خالد ارن رئیس مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی ترکیه (سازمان ارسیکا) و حجت‌الله ایوبی رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، نخستین نشان درجه یک هنری این مؤسسه به پاس یک عمر تلاش بی‌شائبه و مؤثر در عرصه هنر خوشنویسی به این دو استاد خوشنویس اهدا شد.

در این مراسم باشکوه که همزمان با چهارمین جشنواره خوشنویسی اکو در ترکیه و در حضور جمعی از استادان خوشنویسی ایران و ترکیه و فرهیختگان و اصحاب رسانه‌های ترکیه در کاخ دلمه باغچه استانبول برگزار شد، استاد غلامحسین امیرخانی، یکی از برجسته‌ترین خوشنویسان ایران با اشاره به جایگاه والای نمایشگاه‌های خوشنویسی اکو، گفت: «من امیدوارم هنر بتواند جایگاه رفیع‌تر و وسیع‌تری در دنیای امروز به دست بیاورد چون معتقدم مأموریت تاریخی هنر، نزدیک کردن انسان‌ها به هم و عمیق‌تر کردن عواطف آنهاست.»

نشان درجه یک هنری مؤسسه فرهنگی اکو که برای نخستین‌بار در جشنواره خوشنویسی اکو در استانبول رونمایی شد، توسط استاد اسدالله کیانی، طراحی شده است و روکشی از طلای اصل دارد. مؤسسه فرهنگی اکو در نظر دارد به زودی برای بخش‌های فرهنگ و ادب نیز نشان‌های خود را رونمایی کند.

نشان‌های مؤسسه فرهنگی اکو در بخش هنر، شامل نشان درجه یک هنری برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های استادان، پیشکسوتان و پیشگامان هنر کشورهای عضو اکو؛ نشان درجه2 هنری برای سپاس از هنرمندان فعال در حوزه اکو و نشان درجه 3هنری برای تقویت استعدادهای نو و تشویق و حمایت از هنرمندان جوان کشورهای عضو اکو می‌شود که در مناسبت‌های مرتبط به آنان اهدا خواهد شد.

کد خبر 143475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز