سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گروه از جوانان صهیونیست در سفر به آفریقای جنوبی با تظاهرات اعتراض‌آمیز دانشجویان آفریقایی مواجه شده‌اند.

آفریقای جنوبی

به گزارش حسین سریا، خبرنگار شبکه پرس تی­وی در ژوهانسبورگ، اعتراضات از لحظه ورود جوانان صهیونیست به فرودگاه بین‌المللی ژوهانسبورگ آغاز شد؛ اسرائیلی­‌ها در نهایت ناچار به فرار از درهای خروج شدند و میزبانان نیز مراسم استقبال را لغو کردند.

این گروه که از دست کم 20 دانشجو متشکل بوده است، می‌گویند برای تغییر وجهه منفی رژیم اسرائیل به این کشور آمده‌اند، اما ائتلاف دانشجویان آفریقای جنوبی که خواستار تحریم این گروه شده است، می‌گوید آن­ها برای گفت‌وگو به این کشور نیامده‌اند.

تظاهرکنندگان در محوطه دانشگاه ویتس ژوهانسبورگ نیز نسبت به عقاید این دانشجویان صهیونیست اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان صهیونیست با این حال گفته‌اند که به اقدامات خود در دیگر دانشگاه‌های آفریقای جنوبی ادامه خواهند داد.

طبق نامه ائتلاف دانشجویان آفریقای جنوبی در حمایت از تحریم این گروه صهیونیست، این هیات بخشی از تلاش سازماندهی­شده توسط رژیم اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر نقض شدید حقوق بشر از جمله جنایات جنگی اسرائیل از طریق یک نمایش جعلی "تنوع و دموکراسی است.

شماری از اعضای این هیات صهیونیستی اذعان می‌دارند که در ارتش رژیم اسرائیل فعالیت داشته‌­اند. فعالان ضدصهیونیسم می‌گویند اگر این جوانان می‌خواهند از مناقشه آفریقای جنوبی درس بگیرند، باید اقدامی معنادار صورت دهند.

کد خبر 143366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز