تگزاس: یک‌کارگر آمریکایی با اینکه میخی به‌طول بیش از 10سانتی‌متر در جمجمه‌اش فرو رفته بود، به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند.

nail

این کارگر ساختمانی هنگام کار ناگهان بر اثر یک‌غفلت دستگاه میخ‌کوب (دستگاهی شبیه به هفت‌تیر که باعث فرو رفتن میخ در دیوارهای محکم می‌شود) را به سمت‌ سرش نشانه گرفته و میخ بزرگی از آن شلیک می‌کند. این میخ فولادی جمجمه این کارگر را شکافته و تا انتها در سر وی فرو می‌رود. همکاران این کارگر که تصور می‌کردند وی مرده است، در کمال تعجب متوجه شدند که پلک چشم‌ وی تکان می‌خورد. بنابراین او را به بیمارستان انتقال دادند. پزشکان پس از عکسبرداری احتمال زنده ماندن وی را بسیار کم می‌دانستند، با این حال دست به جراحی زده و میخ بزرگ را خارج کردند. وضعیت این مرد اکنون رو به بهبود است.

پیشرفته‌ترین دست‌مصنوعی جهان

لندن: یک‌شرکت معروف تولیدکننده خودروهای فرمول‌یک با دریافت نامه‌ای از سوی نوجوانی 14ساله حاضر شد هزینه موردنیاز برای ساخت پیشرفته‌ترین دست‌ مصنوعی جهان را تامین کند. مَتیو جیمز که یکی از طرفداران رقابت‌های فرمول‌یک است، از این شرکت درخواست کرد 35هزار پوند برای خریداری یک‌دست مصنوعی پیشرفته را پرداخت کند و وی در مقابل اجازه خواهد داد تا لوگوی شرکت آنها روی دست مصنوعی چاپ شود. مدیر این شرکت هم که تحت‌تاثیر نامه متیو قرار گرفته بود، یک‌دست‌مصنوعی پیشرفته را برای وی سفارش داد. این دست می‌تواند 88کیلوگرم بار را حمل کند و به‌اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که متیو می‌تواند با آن نقاشی کرده و حتی اجسام مختلف را لمس کند.

رکوردشکنی در راه رفتن روی طناب

وین: یک‌مرد ماجراجوی استرالیایی توانست روی طنابی که بین 2قله کوه در اتریش بسته شده بود راه برود و رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند. مایکل‌کِمِتر 23ساله برای این رکوردشکنی، طنابی به قطر فقط5/2سانتی‌متر را به 2قله به ارتفاع 800متر بسته و روی آن پیاده‌‌روی کرد. گفتنی است این قله‌ها حدود 45متر از هم فاصله دارند. اما آنچه بیشتر از همه کار مایکل را خارق‌العاده کرد، پیاده‌روی روی طناب در این ارتفاع بود زیرا در این ارتفاع وزش باد بسیار زیاد است و همچنین تنفس برای افراد سخت می‌شود. این در حالی است که راه‌رفتن روی طناب باعث افزایش هورمون آدرنالین شده و فرد به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. این مرد ماجراجو برای به رخ‌کشیدن توانایی خود در میانه راه، روی زانوهایش راه رفت.

ناتوانی خرس در شکار ماهی

آلاسکا: عکس‌های به‌ثبت رسیده از خرس قهوه‌ای در یک‌پارک حیات‌وحش تبدیل به خبر داغ و جالب بسیاری از رسانه‌ها شده است. ماجرا از این قرار است که این خرس قهوه‌ای ساعت‌ها تلاش می‌کند از رودخانه‌ای در این پارک ماهی قزل‌آلا شکار کند. این عکس‌ها نشان می‌دهد، خرس هربار که به سمت ماهی‌ها یورش می‌برد دست‌خالی برگشته و با حالت عصبانی بر سطح آب رودخانه مشت ‌می‌کوبد و فریاد می‌کشد.

مارسل ون‌اوستن عکاس شاهد این ماجرا، از هربار تلاش و ناتوانی این خرس و سپس واکنش آن عکس‌هایی زیبا را به ثبت می‌رساند. جالب‌ترین عکس وی به زمانی برمی‌گردد که خرس از تلاش‌های بی‌ثمرش خسته شده و در میان رودخانه و در جایی که عمق و فشار آب کم می‌شود، به خواب عمیقی فرو می‌رود.

کد خبر 143346
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز