خبرهای مربوط به خروج بناهای تاریخی از فهرست آثار میراث ملی کشور و اظهارات معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی که احکام دیوان عدالت اداری مبنی بر خروج آثار تاریخی از فهرست آثار ملی را غیرقانونی خوانده بود و در پی آن واکنش شدید رئیس دیوان عدالت اداری که اقدامات میراث فرهنگی در ثبت آثار ملی را غیرقانونی خواند در شرایطی ادامه یافت که آخرین خبر مربوط به خروج خانه پدری پروین اعتصامی در کوچه کمیلی پایین‌تر از خیابان سرچشمه تهران نیز منتشر شد.

اعتصامی

ناصر قاضی فرزند یکی از مالکان خانه‌های پدری پروین اعتصامی که اکنون خبر خروج آن از فهرست آثار ملی منتشر شده است اعلام کرد: مشکل کنونی درخصوص خانه پروین اعتصامی میان سازمان میراث فرهنگی و دیوان عدالت اداری است.وی در گفت‌وگو با همشهری افزود: چندین سال است که ماجرای خانه پدری پروین اعتصامی ادامه دارد. ناصر قاضی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 12 یکی از 3 خانه پدری چسبیده به یکدیگر پروین اعتصامی را از یکی از مالکان خریداری و پس از بازسازی و مرمت آن‌را تبدیل به محل کمیته ملی موزه‌ها کرده، گفت: درخواست شکایت نداده بودیم.

2 سال پیش به سازمان میراث فرهنگی مراجعه کردیم تا مشکلات مربوط به فرسودگی و نیاز به مرمت خانه را حل کند که آنها توجهی نکردند. به شهرداری رفتیم و شهرداری خواستار خرید خانه به قیمت واقعی زمین در محله عودلاجان شد.وی گفت: برای رفع مشکلاتمان به دیوان عدالت اداری مراجعه کردیم و اصلا خود این آقایان این راه را پیش پای ما گذاشتند. بنابراین در دیوان عدالت اداری مشکل خود را مطرح کردیم چون واقعا خانه قابل سکونت نبود و هنوز هم همین‌طور است. دو مرتبه به دیوان عدالت اداری مراجعه کردیم که حتی نماینده سازمان میراث فرهنگی در هیچ‌یک از جلسات حاضر نشد. فرزند مالک خانه پدری پروین اعتصامی افزود: دیوان عدالت اداری اعلام کرد که سازمان میراث فرهنگی به دیوان گفته است خانه پدری پروین اعتصامی از ثبت ملی خارج شده و آن سازمان خانه را نمی‌خواهد.

ناصر قاضی با تاکید بر این موضوع که شکایتی وجود نداشته و قصد مالکان خانه پروین اعتصامی تنها رفع مشکلاتشان بوده است، گفت: تنها می‌خواهیم تکلیف‌مان را روشن کنند. اگر این خانه به دردشان می‌خورد یا خانه را از ما خریداری کنند یا چند خیابان بالاتر به ما خانه‌ای بدهند تا ماهم از این خانه برویم و خودشان هر کاری که خواستند بکنند. وی افزود: ما هیچ شکایتی نکردیم فقط گفتیم یک مرجعی به داد مشکلات ما برسد و خودشان این راه را گذاشتند جلوی پای ما که برویم و مشکل‌مان را در دیوان عدالت اداری مطرح کنیم. قاضی گفت: حتی حاضریم چند خیابان بالاتر یک ملک کلنگی یا حتی زمین با جواز ساخت به ما بدهند و ما نیز این خانه را به آنها واگذار کنیم.

کد خبر 143114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز