گروه حوادث: به‌دنبال محاکمه عامل قتل قوی‌ترین مرد ایران در دادگاه کیفری استان البرز، قضات دادگاه رای به قصاص متهم در ملأعام دادند.

در همین حال 2 متهم دیگر پرونده که با اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل و شرب خمر روبه‌رو بودند نیز در دادگاه عمومی و انقلاب کرج محاکمه شدند. جلسه محاکمه متهمان ردیف‌های دوم و سوم پرونده قتل روح‌الله داداشی صبح پنجشنبه گذشته و در حضور برادر مقتول و وکیل مدافع خانواده آنها در شعبه 101 دادگاه عمومی و جزایی استان البرز برگزار شد. در این جلسه وکیل خانواده داداشی به نمایندگی از شاکیان از دادگاه برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد و سپس متهم ردیف دوم با حضور در جایگاه به دفاع از خودش پرداخت.

او که به شرکت در نزاع منجر به قتل و ایراد صدمه عمدی به روح‌الله داداشی متهم است، درخصوص شب حادثه به قاضی دادگاه گفت: آن شب، ساعتی قبل از اینکه جنایت رخ دهد، من به همراه علیرضا (عامل قتل روح‌الله دادشی) و ناصر سوار ماشین پراید بودم که در خیابان شاهین‌ویلا متوجه شدم راننده یک خودروی پرادو به من چپ‌چپ نگاه می‌کند. از طرز نگاه کردن او خوشم نیامد و از علیرضا خواستم سد راه پرادو شود و بعد از ماشین پیاده شدم. همراه من علیرضا هم پیاده شد و به محض رسیدن به پرادو با راننده آن درگیر شدیم و او را کتک زدیم. سپس سوار ماشین شدیم و به راهمان ادامه دادیم تا اینکه بعد از چند دقیقه پشت خودروی آزرای روح‌الله داداشی قرار گرفتیم.

متهم ادامه داد: علیرضا بعد از چند بار بوق زدن، وقتی از کنار ماشین آزرا گذشت شروع به فحاشی به داداشی کرد. او هم ناراحت شد و ما را تعقیب کرد و دقایقی بعد سد راهمان شد. او می‌گفت که می‌خواهد با ما حرف بزند اما ابتدا من و بعد هم علیرضا از ماشین پیاده شدیم و با راننده آزرا و فردی که کنار او نشسته بود درگیر شدیم. ما آن لحظه نمی‌دانستیم که راننده آزرا روح‌الله داداشی است و زمانی که من با دوست او درگیر بودم، ناگهان متوجه شدم که علیرضا با برداشتن چاقویی از زیر صندلی، به طرف داداشی رفت و به او ضربه زد. بعد از این ماجرا، من و علیرضا سوار ماشین شدیم و پا به فرار گذاشتیم. بعد همگی از هم جدا شدیم و به خانه رفتیم. فردای آن روز تازه شنیدم فردی که با او درگیر شده بودیم یکی از قوی‌ترین مردان ایران بوده که به‌علت شدت خونریزی جان خودش را از دست داده است اما باور کنید که من در این ماجرا فقط با سر ضربه‌ای به سینه مقتول زدم و در قتل او نقشی نداشتم. پس از آن بود که ابتدا علیرضا و بعد من و ناصر دستگیر شدیم.

بعد از حرف‌های جوان 19 ساله، متهم ردیف سوم به نام ناصر در جایگاه قرار گرفت. اتهام او مصرف مشروبات الکلی بود. پسر جوان وقتی در مقابل قاضی قرار گرفت، گفت: زمانی که حادثه اتفاق افتاد، من در خواب بودم.آن شب به‌خاطر اینکه مشروبات الکلی مصرف کرده بودم، حالم بد بود و روی صندلی عقب ماشین علیرضا خواب بودم و به همین دلیل ندیدم که چه اتفاقی افتاد. اما فردای آن روز وقتی از ماجرا باخبر شدم، برادر علیرضا با من تماس گرفت و گفت که حاضر است من و بقیه را فراری دهد اما من چون نقشی در جنایت نداشتم، از این کار خودداری کردم.
مهرپرور، وکیل خانواده داداشی در گفت‌وگو با همشهری گفت: بعد از اظهارات متهم ردیف سوم، قاضی دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد و با صدور حکم متهم ردیف اول قرار است رای صادره درخصوص متهمان ردیف‌های دوم و سوم این پرونده به‌زودی اعلام شود.

وی درباره حکم پرونده متهم ردیف اول خاطرنشان کرد: متهم ردیف اول به خاطر اینکه با اتهام قتل عمد روبه‌رو بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان البرز، قضات دادگاه با اکثریت مطلق آرا رای به قصاص او در ملأعام دادند و قرار است حکم متهمان ردیف‌های دوم و سوم نیز به‌زودی اعلام شود.

کد خبر 143089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز