گروه اقتصادی: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بهانه جویی‌های پارچه‌فروشان از نظر ما هیچ پایگاهی ندارد و بی‌اساس است، گفت:

اگر پارچه‌فروشان ابهام و اشکالی دارند، به جای نارضایتی بیایند پشت میز مذاکره مسائل را حل کنند. به گزارش مهر، علی عسکری در پاسخ به این مطلب که اخیرا صنف پارچه‌فروشان نسبت به اجرای مالیات برارزش افزوده اعتراضاتی را مطرح کرده و نامه‌نگاری‌هایی را با کمیسیون اقتصادی مجلس داشته اند، گفت: دلیل این اقدام پارچه‌فروشان را باید از خود آنها سؤال کنید.

او تاکید کرد که براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، صنف پارچه‌فروشان از ابتدای مهر ماه مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند اما تاکنون برای اجرای این قانون به سازمان مراجعه نکرده‌اند. معاون وزیر اقتصاد گفت: من نمی‌دانم پارچه‌فروشان چه می‌خواهند، از خودشان سؤال کنید که چرا نمی‌خواهند قانون را اجرا کنند؟ رئیس شورای اصناف کشور نیز با اشاره به اعتراض بنکداران پارچه گفت: برخی از این افراد می‌گویند که پروانه بنکداری داریم اما بنکدار نیستیم؛ این موارد قابل اصلاح است اما همان زمان اخذ پروانه این مطلب باید بیان می‌شد، نه الان. این موارد قابل اصلاح است و به مجلس ربطی ندارد. قاسم نوده‌فراهانی تصریح کرد: یک بحثی که همه بنکداران پارچه دارند مربوط به ضرایب مالیاتی است و آنها معتقدند با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، ضرایب مالیاتی باید اصلاح شود، البته این موضوع درخواست همه واحد‌ها در هر صنفی است.

کد خبر 142884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز