همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان تایلند یینگلاک شیناواترا را به عنوان اولین نخست‌وزیر زن این کشور انتخاب کرد و انتظار می‌رود دولت جدید طی روزهای آتی تشکیل شود.

اولین نخست‌وزیر زن در تایلند انتخاب شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، انتخاب یینگلاک شیناواترا، پیروز انتخابات پارلمانی سوم ژوئیه تایلند، با 296 رای موافق در مقابل 3 رای مخالف تائید شد و پس از تائید رسمی از سوی بهومیبول آدولیادج، پادشاه 83 ساله تایلند نهایی می‌شود.

یینگلاک 44 ساله، خواهر کوچکتر تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر سابق تایلند بین سال‌های 2001 تا 2006 می‌باشد. تاکسین برای آنکه مدت دو سال حبس خود را به جرم سوءاستفاده از قدرت نگذراند، در حال حاضر در دبی و در خودتبعیدی به سر می‌برد.

تاکسین به رغم دور بودن از تایلند، رهبر اصلی حزب "برای تایلندی‌ها" محسوب می‌شود و در انتخابات پارلمانی سوم ژوئیه این حزب توانست 265 کرسی از 500 کرسی پارلمان را کسب کند. از سوی دیگر این حزب برای آنکه اکثریت پارلمان را از آن خود کند، با پنج حزب کوچک‌تر ائتلاف تشکیل داد و انتظار می‌رود طی روزهای آتی کابینه جدید معرفی شود.

با وجود اینکه یینگلاک شیناواترا پیش از این سابقه فعالیت سیاسی نداشت و به عنوان یک تاجر شناخته می‌شد، ناظران معتقدند تاکسین در معرفی وی به عنوان نامزد انتخابات پارلمانی اقدام درستی انجام داده است.

کد خبر 142234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز