همشهری‌آنلاین: جواد مجابی در گفت وگویی با ایسنا از انتظار دریافت مجوز شش هزار صفحه از شعر ،رمان و داستان‌های ارسالی به اداره کتاب ارشاد خبر داد وگفت کتاب‌های تاریخ طنز ایران،تاریخ نقاشی مدرن ایران را نیز به اداره کتاب خواهد داد.

 به گزارش همشهری آنلاین  جواد مجابی  که دستی هم در طنز دارد در این گفت وگوی کوتاه از دست‌اندرکاران اداره کتاب ارشاد تشکر کرد که شش هزار صفحه از چند کتاب او را در انتظار چاپ نگه داشته‌اند.

مجابی گفت:می‌خواهم از مسؤولان کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت چند سال معطلی برای جواب انتشار شش‌هزار صفحه شعر، رمان، داستان و مقاله‌هایم تشکر کنم و مژده بدهم که به همین میزان نوشته را به دست ایشان خواهم رساند. این نوشته‌ها شامل تاریخ طنز ایران، تاریخ نقاشی مدرن ایران، مجموعه‌ی مقالات و چند کتاب شعر جدید می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین برابر ماده 9 آیین‌نامه اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب «هیأت نظارت می‌تواند با تأیید شورای فرهنگ عمومی کمیته‌های متعدد داوری برای بررسی و ارزیابی آثار و کتب مورد تقاضا برای نشر، تشکیل دهد.

 آثار مزبور، برای بررسی و ارزیابی به یکی از کمیته‌های مزبور به عنوان کمیته اولیه ارائه می‌شود. در صورتی که پاسخ کمیته اولیه نسبت به انتشار آن مساعد باشد، با اخذ تعهد کتبی از ناشر، مجوز چاپ به وی داده می‌شود؛ در غیر اینصورت وی می‌تواند پس از ابلاغ اصلاحات و نظرات کمیته و ارائه تعهد مبنی بر اعمال اصلاحات مزبور، نسبت به انتشار اثر و کتاب خود اقدام نماید.

همچنین در صورتی که نسبت به رأی کمیته اولیه اعتراض بعمل آید، موضوع برای بررسی مجدد به کمیته دوم (موازی) ارائه می‌شود. پس از بررسی، در صورت تأیید نظر کمیته اولیه، بایستی اصلاحات ابلاغی کمیته مزبور، اعمال شود و در موارد بروز اختلاف نظر میان کمیته‌های اول و دوم، موضوع به کمیته سوم برای بررسی و اظهارنظر نهائی ارائه می‌شود و نظر این کمیته قطعی و لازم الاتباع است.

تبصره 1 ـ کمیته‌های مزبور باید حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی و اظهار نظر، اقدام نمایند.

تبصره 2 ـ در مورد کتاب‌های خاص، هیأت نظارت می تواند با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مذت فوق‌الذکر را حداکثر برای یک ماه دیگر تمدید نماید.»

   more  تاریخ طنز و‌آسیب‌های آن،گفت وگوی تفضیلی با جواد مجابی

کد خبر 142222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز