گروه حوادث: با اجرای چهارمین مرحله از طرح برخورد با سازندگان، تولید‌کنندگان و حاملان سلاح سرد در تهران، 220 نفر دستگیر و از آنها 1780 قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد.

دستگیری

سرهنگ قادرکریمی، معاون عملیات پلیس تهران، روزگذشته در حاشیه برگزاری نمایشگاه کشفیات سلاح سرد پلیس تهران با بیان این خبر گفت: چهارمین مرحله برخورد با سازندگان، تولیدکنندگان و حاملان سلاح سرد روز سه‌شنبه با هماهنگی دستگاه قضایی در 20 نقطه تهران اجرا شد.وی ادامه داد: در این طرح که 12 ساعت به طول انجامید، 220 نفر دستگیر شدند که 25نفر از دستگیرشدگان سازنده و توزیع‌کننده سلاح‌های سرد بودند و بقیه نیز افرادی بودند که این سلاح‌ها را در اختیار داشتند. همچنین در بین دستگیرشدگان 25 نفر از اراذل و اوباش پایتخت هم حضور داشتند که بعد از دستگیری آنها، الزامات قضایی در رابطه با این افراد انجام خواهد شد.

سرهنگ کریمی با اشاره به کشف 1780 قبضه سلاح سرد ازجمله قمه، شمشیر، پنجه‌بوکس و چاقوهای غیرمتعارف در این طرح تصریح کرد: با انجام این طرح 5 نقطه که به‌صورت غیرقانونی اقدام به تولید سلاح سرد غیرمجاز کرده بودند نیز پلمب شد. دستگیری تعدادی سارق و کشف 25 دستگاه موتورسیکلت و 45 دستگاه خودروی سرقتی هم از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح بود. معاون عملیات پلیس تهران یادآور شد: اجرای این طرح‌ها ادامه خواهد یافت و به‌زودی مرحله پنجم برخورد با حاملان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان سلاح سرد اجرا می‌شود.وی به بررسی لایحه ممنوعیت استفاده از چاقو‌های نامتعارف در مجلس اشاره کرد و گفت: خواهشمندیم که این لایحه هرچه سریع‌تر به تصویب برسد تا پلیس بتواند برخورد مناسب‌تر و قاطعانه‌تری را نسبت به حاملان سلاح سرد داشته باشد.

کد خبر 142166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز