گروه حوادث: قرار وثیقه 300 میلیون تومانی هم نتوانست سردسته باند کلاهبرداری با سکه‌های قلابی را پشت میله‌های زندان نگه دارد. این مرد با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفته و فرار کرد و سپس با تشکیل باندی تازه نقشه‌هایش را از سرگرفت.

چند روز پیش مرد جوانی نزد ماموران پلیس شهرستان رشت رفت و از 2 مامور قلابی به اتهام سرقت شکایت کرد. این مرد به ماموران گفت: در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بودم که خودروی سمندی از کنارم عبور کرد و مردی که لباس نظامی به تن داشت و وانمود می‌کرد که مامور است، از من خواست توقف کنم. من هم ماشینم را کنار خیابان پارک کردم و آن مرد بعد از پیاده شدن از ماشین، گفت که به من مشکوک است و شروع کرد به گشتن جیب‌هایم. او بعد از سرقت 200 هزار تومان پولی که همراهم بود، به سرعت سوار سمند شد و همراه همدستش فرار کرد. بعد از شکایت این مرد، ماموران آلبوم عکس مجرمان سابقه دار را در اختیار او قرار دادند و وی در میان عکس‌ها یکی از متهمان را شناخت. او مطمئن بود عکس مورد نظر متعلق به همان مردی است که لباس نظامی به تن داشت و خود را مامور معرفی کرده بود.

سردسته تبهکاران

با شناسایی یکی از متهمان، ماموران متوجه موضوع مهمی شدند. متهم شناسایی شده فردی به اسم کریم بود که سردسته یکی از بزرگ‌ترین باندهای تبهکاری در گیلان به شمار می‌رفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که کریم سال گذشته با تشکیل یک باند 12 نفره و استفاده از چند زن خلافکار در این باند، خریداران عتیقه و سکه‌های طلا را از شهرهای مختلف به شرق استان گیلان می‌کشاند و درست زمانی که این افراد برای انجام معامله در سر قرار حاضر می‌شدند، با همدستی اعضای باندش به آنها حمله کرده و با تهدید چاقو و قمه، پول‌هایی را که آنها همراه خود آورده بودند سرقت می‌کرد. ماموران همچنین متوجه شدند که کریم و تمامی 11 همدستش بعد از دستگیری از سوی پلیس، راهی زندان شده بودند اما حدود 2 ماه قبل سردسته باند با صدور قرار وثیقه 300 میلیون تومانی، توانسته بود پس از سپردن این وثیقه از زندان فرار کند.

تشکیل باند جدید

پلیس که حالا مطمئن شده بود کریم بعد از فرار از زندان فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سرگرفته است، به بررسی تمامی سوابق و نشانی‌هایی پرداخت که از او در اداره آگاهی موجود بود. با اطلاعات به دست آمده، پاتوق کریم در منطقه سنگر شهرستان رشت شناسایی شد و ماموران با زیرنظر گرفتن آنجا موفق شدند این مرد و همدستش را سوار بر یک سمند سفید رنگ دستگیر کنند. با کشف 2 عدد بی‌سیم، 4 دستبند، یک افشانه اشک آور و لباس‌های نظامی از متهمان، ماموران متوجه 12 سکه قدیمی منقوش به شاهان هخامنشی شدند که در خودروی متهمان جاسازی شده بود.

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، با اشاره به این خبر گفت: کشف سکه‌های قدیمی در خودروی متهمان نشان می‌دهد که کریم بعد از آزادی از زندان به زورگیری و کلاهبرداری از خریداران عتیقه روی آورده است. شگرد متهمان اینگونه است که آنها ابتدا تعدادی سکه واقعی به طعمه‌هایشان نشان می‌دهند و مدعی می‌شوند که هزاران عدد از این سکه‌ها برای فروش در اختیار دارند. خریداران هم وقتی از واقعی و باارزش بودن سکه‌ها مطمئن می‌شوند، برای خرید بقیه سکه‌ها به محل قرار با متهمان می‌روند و در آنجا متهمان با تهدید به زور، پول‌های این افراد را سرقت کرده و متواری می‌شوند. وی با اشاره به اینکه احتمال دارد متهم در مدتی که از زندان فراری بوده از افراد زیادی زورگیری یا کلاهبرداری کرده باشد، از شاکیان خواست برای شناسایی او به پلیس آگاهی استان گیلان در شهرستان رشت مراجعه کنند.

کد خبر 141950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز