دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: کارشناسان نکاتی جالب و خواندنی در زمینه کارشناسی کیف پول ارائه داده‌اند.

کیف پول

کیف پول همانگونه که از نام آن پیداست برای حمل پول روزانه است، نه چیز دیگر. با این وجود ما تمامی مدارک ضروری و غیر ضروری خود را به زور در آن جای داده و هرروز با خود حمل می کنیم.

جالب است بدانید؛ کارشناسی کیف پول توسط کارشناسان شرکت لرن‌وست که یک شرکت تحقیقاتی در زمینه امور مالی است، برای امنیت هر چه بیشتر کیف پول شما انجام شده است.

 مدیرکل این شرکت خانم ماریا لین دست‌آوردهای این تحقیقات را بسیار قابل توجه و کاربردی اعلام کرده است. او معتقدند؛ آنچه شما در کیف پول خود نگه می‌دارید، تعیین کننده میزان خطر سرقت "هویت"شما است.

سرقت هویت یعنی؛ سرقت کارت شناسایی، کارت اعتباری، گذرنامه یا هر‌ آنچه که مربوط به شناسایی هویت شما است و تغییر و جعل آن توسط جعل کاران حرفه‌ای به نام دیگری است.

در واقع فرد دیگری جایگاه و هویت شما را در اجتماع تصاحب کرده است. به همین دلیل، آنها به 10 نوع مدرک مختلف اشاره کرده‌ و اعلام کرده‌اند که حمل آنها در کیف پول اشتباه محض است.

 10 موردی که حمل روزانه آنها تهدیدی برای سرقت هویت شما هستند و بهتر است در خانه از آنها نگهداری کنید، عبارتند از؛

کارت شناسایی

با توجه به اینکه این روزها بدون وجود کارت شناسایی هیچ کاری امکان پذیر نیست، بنابراین در نگهداری آن بسیار دقت کنید.
ماریا لین مدیر کل لرن‌وست می‌گوید: موارد بسیار پیش آمده که با کارت‌های شناسایی سرقت شده افراد سارق درخواست وام، دریافت اطلاعات، خرید و یا چیزهایی به امانت گرفته، متواری شده‌اند. مواردی که دردسر‌های زیادی برای صاحبان اصلی آن بوجود آورده است.

بهتر است درصورت عدم نیاز به نشان دادن کارت شناسایی آن را با خود حمل نکنید. برای پر کردن فرم‌ها تنها حفظ شماره و کد شناسایی در ذهنتان کافی است.

 

کیف پول- تحقیقات در زمینه امنیت آن

 

گذرنامه

اگر شما در سفر‌های برون مرزی هستید، گذرنامه را با خود حمل نکنید. بهتر است آن را در هتل یا یک جای امن بگذارید. تنها کپی از گذرنامه را در کیف خود حمل کنید.

با این تدابیر اگر در کشور خارجی، کیف شما گم کشده یا به سرقت برود، شما دچار مشکل و ترس نخواهید شد.

چرا که مراجعه به سفارت در یک کشور بیگانه آنهم برای اثبات هویت به دلیل مدارک دزدیده شده یک کابوس واقعی است.

کلمات عبور

اگرچه اغلب کلمه‌های عبور کارت‌های اعتباری و سایر سیستم‌های رمز دار فقط چهار رقم است. با این وجود بسیاری از افراد به جای حفظ کردن آنها ترجیح می‌دهند آن را در جایی ثبت کرده تا فراموش نکنند.

با ثبت، کلمات عبور در دفترچه همراه، شما به سارق کیف خود اجازه می‌دهید به آسانی به تمامی حساب‌ها و سیستم اطلاعاتی شما مانند رمز زنگ خانه و کامپیوتر و... دسترسی پیدا کند.

ماریا لین در این زمینه ذخیره دیجیتالی را پیشنهاد می کند؛ برای حفاظت از کلمات عبور خود بهتر همه آنها را در حافظه خود نگه دارید.

اگر به حافظه‌ خود اعتماد ندارید، بهتر است همه آنها را در دفترچه یادداشت تلفن همراه خود ذخیره کرده و برای دسترسی به آن یک رمز بگذارید. به عبارتی شما باید تنها یک رمز سه یا چهار رقمی به خاطر آنهاحفظ کنید.

یادتان باشد برای حفظ امنیت، هرگز آنها را در کیف پول خود حمل نکنید.

تلفن همراه بدون کلمه عبور

امروزه، بسیاری از مردم تلفن‌های همراه هوشمندی که به آنها اجازه می‌دهد دسترسی سریع به حساب های بانکی، حساب‌های خاص شخصی، سوابق پزشکی و ... حتی دسترسی به اینترنت و پست الکترونیکی، تصاویر خانوادگی و... حمل می‌کنند.

اگرگوشی همراه، بدون کلمه عبور به سرقت برود، سارق خوش شانس به راحتی می‌تواند به تمامی اطلاعات شخصی،مالی، آدرس پست الکترونیکی و ... شما دست یابد.

لین می‌گوید؛ به نظر من، شما باید برای تمام اطلاعاتی که بصورت دیجیتالی در گوشی خود ذخیره می‌کنید، کلمه عبور بگذارید. همچنین برای ورود به تلفن همراه خود نیز کلمه عبور یا پین‌کد بگذارید.

بدین ترتیب، سارق گوشی شما تنها می‌تواند با پاک کردن حافظه گوشی از آن استفاده کند و نمی‌تواند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند.

 دسته چک

لین می‌گوید؛ شاید این عنوان (دسته چک) از نظر شما ضرری برای حمل نداشته باشد. ولی دسته چک شما دارای، شماره حساب بانکی، نام ، آدرس، احتمالا چاپ نمونه امضای شما و مواردی دیگر که به سارق در ردیابی حساب مالی شما کمک شایانی می‌کند.

او می گوید؛ اگر باید چکی نوشته شود، آن را در خانه نوشته و تکمیل کنید. بعد از تکمیل آن را از دسته چک جدا کرده و با خود حمل کنید. چک‌ها را خالی امضا نکنید. کمتر از عنوان در وجه حامل استفاده کنید.

در بخش "در وجه" نام شخص و شرکت را با دقت و کامل پر کنید. اگر در یک روز قرار است، چک‌های متعددی نوشته شود، مجبورید آن را با خود حمل کنید.

در غیر اینصورت از حمل آن از روی "عادت" جدا خودداری کنید. می‌دانید، سارقانی هستند که برای استفاده از چک و چک‌های خالی یا ناقص مهارت خاصی دارند.

کیف پول- تحقیقات در زمینه امنیت آن

کارت‌های اعتباری متعدد

بسیاری از مردم عادت دارند، تمام کارت‌های خود را در کیف پول قرار داده و تمام اوقات با خود حمل کنند. حالا تصور کنید این کیف پول گم شود یا اینکه به سرقت رود، چه خواهند کرد؟

کمترین ضرر آن این است که فرد مجبور است یک روز تمام صرف مسدود کردن یا ابطال کارت‌ها کند. بعد یک هفته انتظار باید دوباره بصورت جایگزین(المثنی) آنها بازگشایی و احیا کنید. در واقع در این یک هفته  بدون هیچ کارتی تمامی کارهای شما مختل شده است. به نظر شما منطقی است؟

برای جلوگیری از چنین رویدادهایی بهتر است، روزانه تنها یک یا دو کارت اعتباری با خود حمل کنید و از حمل همه آنها خوداری کنید. جای آنها در خانه امن‌تر است.

همچنین داشتن یک کپی از هریک از کارت‌ها در منزل ایده‌خوبی است. پشت کارت‌های شما نکاتی در خصوص گم شدن یا به سرقت رفتن آنها نوشته شده است. حتما آنها را به دقت مطالعه کنید.

پول نقد زیاد

لین روش شمارش سرانگشتی را ارائه می دهد. او می گوید؛ تنها به همان اندازه مورد نیاز روزانه با خود پول حمل کنید.

حمل پول نقد زیاد، به معنی پذیرش خطر سرقت آن است. امروزه ما کارت‌های اعتباری بسیاری داریم که در همه جا قابل استفاده به جای پول نقد هستند. به همین خاطر حمل پول نقد زیاد ضروری و منطقی به نظر نمی‌رسد.

با توجه به آمارهای موجود در خصوص ربوده شدن کیف های پول توصیه می‌شود تنها پول نقدی را با خود حمل کنید که هرینه‌ها و موارد ضروری آن روز شما را تامین کند.

کارت‌های هدیه و گواهینامه‌ها

لین می گوید؛ بسیاری از مردم توجه‌ای به ارزش آنچه با خود حمل می کنند، ندارند. آنها بی محابا و بی توجه در فروشگاه‌های شلوغ با کیف‌های پر از کارت‌ و پول نقد تردد می‌کنند.

شاید تنها زمانی که کیف آنها به سرقت رود، متوجه شوند. ولی آن زمان بسیار دیر است.  پیشگیری و احتیاط شرط عقل و  آرامش است.

کارت‌های هدیه هم مانند کارت‌های اعتباری هستند. همچنین گواهینامه‌های شما مانند یک کارت شناسایی با ارزش و معتبر هستند.

بهتر است از حمل غیر ضروری آنها خوداری کنید. چرا که سارقان حرفه‌ای با سوء استفاده‌ از آنها شما را به دردسر‌های واقعی خواهد انداخت. آنها را در منزل نگه دارید. آگاهانه در صورت نیاز به خرید در فروشگاه‌ها آنها را حمل کنید.

 

کیف پول- تحقیقات در زمینه امنیت آن

 

USB ها و جواهرات

USB های مسروقه در صورتی که حاوی اطلاعات و فایل‌های محرمانه‌ای باشند، برای صاحبان خود بسیار خطرناک می‌شوند. حمل بی دلیل USB حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه می‌تواند، شما را به دردسر بزرگی گرفتار کند.

همچنین، حمل بی‌دلیل جواهرات از نظر من کار احمقانه‌ای است. جواهرات شما باید گوش، گردن و انگشتان شما را آراسته باشند نه اینکه کیف پولتان را سنگین و خطرناک سازند.

بعضی از خانم ها عادت دارند که گوشواره و انگشترشان را در کیف پول حمل کنند. این عادت ممکن است به ضرر آنها تمام شود. چرا که این افراد طعمه خوبی برای سارقان کیف زن هستند.

اگر جواهرت خود را دوست دارید و به آنها اهمیت می‌دهید، آنها را به خود بیاویزید و لذت ببرید. در غیر این صورت از آنها در خانه نگهداری کنید. کیف پول جای مناسبی برای نگهداری آنها نیست.

برگه‌های رسید

گاهی اوقات در برگه‌های "رسید" اطلاعات کارت اعتباری، کارت شناسایی و همچنین امضای شما ثبت می‌شود. لو رفتن این اطلاعات در صورت دزدیده شدن، خسارات زیادی به شما وارد خواهد کرد.

علاوه بر این، اگر این رسید مربوط به خرید اقلام با ارزشی چون؛ طلا و جواهر، کامپیوتر جدید و یا... باشد، دزدیده شدن آنها، باعث از بین رفتن گارانتی کالا شما می‌شود. چرا که ارائه "رسید" برای دریافت گارانتی کالا ضروری است. این یعنی گارانتی بی گارانتی.

اگر شما از آن تعداد افرادی هستید که برگه‌های رسید را برای برآورد هزینه‌های ماهانه و سالانه جمع آوری می‌کنید، بهتر است تمامی برگه‌های رسید را همان شب از کیف خود خارج کرده و با خود حمل نکنید.

 

http://finance.yahoo.com

کد خبر 141899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز