همشهری آنلاین: مدیرعامل بیناد سینمایی فارابی در جمع سینماگران مصری گفت: بخش ویژه‌ای با عنوان "فیلم‌های کودکان و نوجوانان کشورهای اسلامی" مختص کشورهای اسلامی در جشنواره کودک تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس، سیداحمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ابتدای نشست مشترک سینماگران مصری و ایرانی با خوش‌آمد‌گویی به هیئت مصری گفت: ما در بنیاد سینمایی فارابی که 30 سال قدمت دارد، در پاسداری از سینمای ایران در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت داشته‌ایم.

وی افزود: بنیاد فارابی حامی همه فیلم‌های ایرانی است و مواد و امکانات را با سوبسیدی خاص به تهیه‌کنندگان ارائه می‌کند.

میرعلایی با اشاره به بخش‌های مختلف بنیاد سینمایی فارابی گفت: حمایت‌های این بنیاد بر اساس فیلمنامه صورت می‌گیرد و با تهیه‌کنندگان مشارکت 50 تا 100درصدی در تولید فیلم داریم.

وی با بیان اینکه فارابی به دنبال ارتقای سینمای ایران است، تأکید کرد: فارابی همچنین به دنبال تولید فیلم‌های مشترک با کشورهای صاحب سینما مثل مصر است.

میرعلایی افزود: اخیراً با لهستان و آمریکا نیز برای کارهای مشترک سینمایی قرارداد بسته‌ایم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به رابطه خوب این بنیاد با سینماگران ایرانی گفت: بنیاد فارابی چه در داخل و چه در خارج و چه در بازارهای فیلم فعالیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه کارگردانان موفق و جشنواره‌های مهمی در ایران وجودی دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین جشنواره، جشنواره فیلم فجر است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و پس از آن جشنواره بین‌المللی فیلم کودک است.

میرعلایی در ادامه گفت: در جلسه امروز تصویب کردیم که یک بخش ویژه مختص کشورهای اسلامی در جشنواره کودک با عنوان بخش "فیلم‌های کودکان و نوجوانان کشورهای اسلامی" تشکیل شود که امیدواریم مصر حضور خوبی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی گفت: از آنچه ما از دیدارهای اخیر با شما برداشت کردیم و با پیشنهادی که شد بخش ویژه بیداری اسلامی در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی با بیان اینکه در سال گذشته 100 فیلم ایرانی در جشنواره فجر حاضر بود، گفت: 1000 فیلم کوتاه و بلند خارجی نیز درخواست حضور در این جشنواره را داده بودند.

میرعلایی خط قرمز سینمای ایران را اباحه‌گری و خشونت دانست و افزود: ما در ایران به دنبال سینمای اخلاقی هستیم و در دنیا با این اوصاف موفق بوده‌ایم و امیدواریم که به زودی در عرصه اکران بین‌المللی حاضر شویم.

وی افزود: امروز سینمای ایران به فیلم "جدایی نادر از سیمین" افتخار می‌کند و جشنواره فجر قبل از جشنواره برلین به این فیلم جایزه داد و این فیلم امروز در جهان اکران خوبی داشته است.

میرعلایی در ادامه سخنان خود با بیان خاطراتی درباره مراحل ساخت فیلم "33 روز" گفت: ما به دنبال بازیگران عرب بودیم که بازیگرانی از مصر، لبنان و سوریه برای این کار دعوت شدند.

وی افزود: یکی از این بازیگران حنان ترک بود که دعوت شد و حتی تست گریم هم داد اما یک روز قبل از آغاز کار توسط نیروهای امنیتی مصر احضار شد و نتوانست به فیلم بپیوندد.

میرعلایی فیلم "33 روز" را افتخاری برای سینمای ایران دانست و گفت:‌ این فیلم در شرایط سختی ساخته شد؛ به گونه‌ای که اسرائیل به دنبال ناامن کردن فضا برای بازیگران بود و سرعت ساخت آن باعث شد 5 نفر در حین کار زخمی شوند.

جلسه نشست مشترک سینماگران مصری و ایرانی در بنیاد سینمایی فارابی با نمایش فیلم "33 روز" به کارگردانی جمال شورجه پایان یافت و پس از آن سینماگران مصری و ایرانی به تبادل‌نظر پرداختند.

کد خبر 141774

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز