همشهری آنلاین: جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه 18 هزار یورویی به برگزیدگان بخش بین‌الملل اهدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، در بخش بین‌الملل این جشنواره شامل مسابقه بین‌الملل، مسابقه آسیا و مسابقه جهان اسلام، به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی در عرصه فیلم کوتاه در ایران و منطقه بعداز 27 دوره برگزاری اینک در بیست و هشتمین دور برگزاری خود تندیس جشنواره و مبلغ 18 هزار یورو را به هفت برگزیده خود اهدا می‌کند.

علیرضا سجادپور(مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای) نیز با بیان اینکه فیلم کوتاه هدف است، فیلمسازان حرفه‌ای و شاخص فیلم کوتاه را نیاز سینمای ایران خواند.

وی گفت: خیلی‌ها فیلم کوتاه را راه طریقی برای رسیدن به فیلم سینمایی بلند می‌دانند و فکر می‌کنند که این نردبانی است که پله آخرش ساختن فیلم بلند است اما من می‌گویم که فیلم کوتاه باید یک هدف باشد.

سجادپور در ادامه گفت: خیلی از افراد این مسیر را به سرعت طی می‌کنند تا به فیلم بلند برسند اما باید بگویم این امکان میسر نیست.

در واقع ظرفیت سینمای بلند حرفه‌ای این اجازه را به ما نمی‌دهد پس چه باید کرد؟ باید به اینجا رسید که فیلم کوتاه هدف باشد و ما فیلمسازان حرفه‌ای و شاخص فیلم کوتاه داشته باشیم.

حرفه‌ای فیلم کوتاه بسازیم و البته ویترین و تریبون و رسانه خوب فراهم کنیم.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای با بیان این نکته که خیلی از فیلمسازان خوب فیلم کوتاه با نگرش نادرست، به فیلمساز متوسط سینمای اکران بدل می‌شوند و این اتفاق خوب نیست، ادامه داد: ما باید این حیطه را گسترش بدهیم تا همانطور که گفتیم فیلمسازان حرفه ای و شاخص در عرصه فیلم کوتاه داشته باشیم.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 19 الی 24 مهر ماه در تهران و همزمان 8 منطقه فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 141988

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز