همشهری آنلاین: فیلم کوتاه "دست خالی، دل پر" به کا رگردانی بابک نبی‌زاده به بخش مسابقه‌ چهاردهمین جشنواره فیلم "مذهب امروز" ایتالیا راه یافت.

فیلم کوتاه

به گزارش همشهری آنلاین، چهاردهمین جشنواره فیلم "مذهب امروز" ماه اکتبر میلادی در شهرهای رم، میلان، ترنتو، بوزن، باسانو و نومدلفیای کشور ایتالیا برگزار می‌شود و فیلم "دست خالی، دل پر" با دیگر آثار راه یافته به بخش مسابقه داستانی این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت.

موضوع اصلی فیلم‌های راه یافته به این جشنواره ارتباط بین اعتقادات و زندگی سنتی و بومی مردم سراسر دنیا است.

نبی‌زاده انگیزه خود را از ساخت این فیلم، پرداختن به لایه‌های گمشده زندگی انسان امروز عنوان کرد و گفت: "از آنجا که دلمشغولی، دلبستگی، آرزوها و حتی تصورات انسان امروزه در هرکجای جهان با مناسبات عصر جدید تکنولوژی در عرصه بی ثبات و متزلزل دنیای پیچیده اقتصاد تعریف می‌شود، ترجیح می‌دهم به تولید آثاری بپردازم که همواره انسان را از تعلقات بیرونی او جدا ساخته و به دنیای درونش دعوت می‌کند".

این کارگردان درباره موضوع این فیلم، که چهارمین فیلم کوتاه اوست افزود: در "دست خالی، دل پر" درونمایه اصلی، اعتقاد به نیروی امید و ایمان است.

سعی داشتم تا در زمان کوتاه این فیلم به مخاطب یادآور شوم که می‌توان با پشتکار و ایمان حتی در عصر حاضر نیز بی‌نیاز و وارسته زندگی کرد.

تصویربرداری این فیلم را که به صورت HD انجام شده "عارف نامور" به عهده داشته و "محمد امامی" به عنوان صدابردار، "سید حامد حسینی" تدوینگر، "مهران پورمندان" آهنگساز، "بهزاد بیگ‌محمدی"، مدیر تولید، "یعقوب غفاری"، مجری طرح و "حسین صالحی آرا" به عنوان دستیار کارگردان، نبی‌زاده را در ساخت این اثر یاری کرده‌اند.

تصویربرداری این اثر در زمستان سال 1389 در منطقه چاف شهرستان لنگرود انجام شده و در آن "محمدرسول رازقی"، "مهرشاد اسفندیاری"، "افسانه پورقلی" و "مهران مظفری" که همگی از اهالی استان گیلان هستند، به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

 

کد خبر 143649

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز