همشهری آنلاین: حامد طالبی زرین‌کمر، کشتی‌گیر وزن 96 کیلوگرم کشورمان مدال طلای قهرمانی جوانان جهان را به دست آورد.

talebi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حامد طالبی زرین‌کمر در وزن 96 کیلوگرم در دور اول مورانتیدیس از یونان را یک بر صفر و شش بر صفر شکست داد و در دور دوم مقابل اوتیموف از بلغارستان با نتیجه 4 بر 0 و 4 بر 1 به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نوراسلوف ماگمود قاضی از روسیه با نتیجه 4 بر 2، 0 بر 1 و 4 بر 0 مقتدرانه به پیروزی رسید. وی در مرحله نیمه نهایی نیز رافائل توت از مجارستان را با نتیجه یک بر صفر و سه بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

طالبی در دیدار فینال ماموکوردزیا از گرجستان را در سه تایم و با نتایج 0- 1، 1- 0 و 4- 0 شکست داد و اولین مدال طلا را برای کاروان ایران در این رقابت‌ها به ارمغان آورد. این کشتی در تایم اول و دوم به کلینچ کشیده شد که هر دو تایم کلینچ و گوی به نفع حریف گرجستانی بود.

شریعتی عدل پنجم شد

در وزن 74 کیلوگرم، امیر شریعتی عدل در دور اول مقابل راماس یوتا از رومانی 4 بر 3 و 2 بر 0 به پیروزی رسید، اما در کشتی دوم در دیداری انتقاد برانگیز با نتیجه مشابه صفر بر یک مغلوب عبدالغدیر اوزون از ترکیه شد و با توجه به حضور کشتی‌گیر ترک در فینال، شریعتی عدل به گروه شانس مجدد رفت. در این مرحله ابتدا آندری ناگونی از اوکراین را با نتیجه چهار بر صفر و شش بر صفر شکست داد و راهی مرحله بعد شد. در این مرحله نیز سباستین جزیر زانسکی از لهستان را با نتیجه 6 بر 2 و 2 بر 1 شکست داد. وی در دیدار رده‌بندی و در یک کشتی پر انتقاد با نتایج 1- 5، 4-1 و 0- 1 مغلوب ابراهیم یوسوبوف از آذربایجان شده و پنجم شد.

رده‌بندی چهار وزن نخست

روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان با کسب یک مدال طلای تیم ایران، دو مدال طلای روس‌ها و یک مدال طلای آذربایجانی‌ها به پایان رسید.

رده‌بندی انفرادی و تیمی چهار وزن نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است:

50 کیلوگرم: 1- ماگومد ماگومد علی یف (روسیه) 2- گئورگی وانگلوف (بلغارستان) 3- آناتولی برویان (مولداوی) و نور سلطان نیازبیکوف (قزاقستان) 5- دیپاک دیپاک (هند) و برهان آلتینتاس (ترکیه) 8- علیرضا حاتمی (ایران)


60 کیلوگرم: 1- طغرل عسگراف (آذربایجان) 2- لوگان استیبر (آمریکا) 3- ماکسیم پرپلیتا (مولداوی) و عمر اوزان (ترکیه) 5- استفان ایوانوف (بلغارستان) و مرشد موتالیموف (روسیه) 12- بهنام احسان پور (ایران)


74 کیلوگرم: 1- تمرلان احمداف (روسیه) 2- عبدالغدیر اوزمن (ترکیه) 3- یوسف یوسف اف (آذربایجان) میروسلاو کایروف (بلغارستان) 5- امیر شریعتی عدل (ایران) و کریستن کوپ (آلمان)


96 کیلوگرم: 1- حامد طالبی زرین کمر (ایران) 2- ماموکا کوردزایا (گرجستان) 3- اصلان بک آلبروف (آذربایجان) و نوراسلو ماگومد قاضی (روسیه) 5- تاکاهیرو بابا (ژاپن) رافائل توس (مجارستان)

رده‌بندی تیمی:

1- روسیه 34 امتیاز 2- آذربایجان 30 امتیاز 3- ترکیه 27 امتیاز 4 - بلغارستان 26 امتیاز 5- ایران 19 امتیاز 6- بلاروس 17 امتیاز 7 - گرجستان 13 امتیاز 8- مجارستان 10 امتیاز 9- آمریکا 9 امتیاز 10- قزاقستان 9 امتیاز

 

کد خبر 141757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز