گروه اقتصادی: با وجود گذشت 3ماه از رونمایی کارت اعتباری کارگران، هنوز بن‌بست اجرایی این طرح نشکسته و رایزنی برای اجرای آن بین دستگاه‌های مختلف ادامه دارد.

به گزارش همشهری، درحالی‌که کارفرمایان از ضمانت اجرای طرح شانه‌خالی می‌کنند، طرح‌هایی برای شکست بن‌بست ازجمله ضمانت حساب یارانه‌ها یا ضمانت از سوی دولت مطرح شده که هنوز به نتیجه نرسیده است. تازه‌ترین اخبار، حکایت از عرضه نخستین سری این کارت‌ها به کارگران شرکت‌های بزرگ دارد.مدیر طرح میزان در مورد آخرین وضعیت واگذاری کارت خرید اعتباری به کارگران نیز بیان کرد: این موضوع با واگذاری کارت به کارمندان تفاوت دارد، چرا که در این طرح باید کارفرمایان تایید کنند که کارت اعتباری به کارگران آنها واگذار شود. اما درصورت اخراج یا بازخریدی، کارفرما و بانک باید برای تضمین بازپرداخت با هم به توافق برسند.

عباس قلی‌زاده خاطرنشان کرد: البته پیشنهاد دیگری هم مبنی بر استفاده از حساب یارانه‌های نقدی برای تضمین مطرح بوده که وزارت کار در حال پیگیری و بررسی آن است. وی در عین حال با بیان اینکه قیمت کالا همانی است که در این طرح عنوان شده است، تأکید کرد: نباید قیمت تعیین‌شده برای کالاهای طرح میزان با قیمت بازار تفاوتی داشته باشد و دریافت 8درصد اضافه بر این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.در همین ارتباط رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار به همشهری گفت: با موافقت وزارت کار علاوه بر نمایندگان وزارتخانه‌های کار، بازرگانی و استانداری، نماینده تشکل‌های استانی کارگری و کارفرمایی هم در این جلسات حضور خواهند داشت.

اولیاء علی بیگی با اشاره به موافقت ضمنی مسئولان دولتی برای اجرای عملیات شناسایی کارگران با اولویت کارگاه‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این فرایند تا هفته دولت به نتایج مطلوبی خواهد رسید و پرداخت تدریجی کارت‌ها از همان زمان شروع می‌شود.به گفته وی براساس یکی از پیشنهادها درصورت عدم‌بازپرداخت اقساط از سوی کارگر، بانک عامل می‌تواند مطالبات خود را از حساب یارانه فرد برداشت کند.

کد خبر 141738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز