با وجود نزدیک شدن به هفته دولت و موعد واگذاری کارت اعتباری1.5 میلیون تومانی به کارگران، هنوز مقدمات شناسایی کارگران واجد شرایط فراهم نشده و به‌نظر می‌رسد با روال فعلی باز هم وعده دولت برای واگذاری این کارت‌ها به تعویق بیفتد.

اولیاء علی‌بیگی با بیان اینکه تا‌کنون هیچ کارگری برای دریافت این کارت‌ها معرفی نشده است، به همشهری گفت: طبق برنامه قبلی قرار بود تا شرایط و نحوه ثبت‌نام و شناسایی کارگران مشخص شود و تا هفته دولت تعدادی از کارگران با اولویت شاغلین در کارگاه‌های بزرگ معرفی شوند.به گفته رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار، ساز و کار این برنامه باید تا هفته دولت آماده شده و از آن تاریخ عملیاتی شود. وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ثبت‌نامی صورت نگرفته بلکه مقدمات و بسترسازی‌های لازم برای اجرای طرح ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کارگروه‌های مربوطه در استان‌ها فعال شده‌اند. علی‌بیگی خاطرنشان کرد: بنابراین نمی‌توان گفت که تا به امروز اتفاق خاصی برای اجرا و شناسایی رخ داده و تنها مقدمات این برنامه‌ها فراهم شده است، اما قرار بر این بوده که واگذاری کارت‌های اعتباری در هفته دولت اجرایی شود.رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار پیش‌بینی کرد با توجه به اقدامات انجام شده و همچنین درگیر بودن 2وزارتخانه متولی با مسئله ادغام این کار در موعد مقرر به سرانجام برسد.

کد خبر 143113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز