گروه اقتصادی: درحالی‌که به‌تازگی مقامات دولتی از ارائه کارت خرید اعتباری به کارگران در روز کارگر، خبر داده‌اند، طرح مزبور، اجرا نشده در ابهام قرار گرفت.

کارگران خیاط

به گزارش همشهری،یک مقام کارفرمایی کشور که یکی از عوامل اجرای این طرح در نقش تضمین‌کننده است، در واکنش به اجرای طرح گفت: اگر قرار است کاری انجام شود فقط کارگران دائمی را تضمین می‎کنیم و تعهدی برای فصلی‏ها و قراردادی‎ها نمی‎پذیریم. رئیس کانون عالی انجمن‎های صنفی کارفرمایی کشور در گفت‌وگو با مهر بیان کرد:‌ در زمینه واگذاری کارت اعتباری خرید به کارگران مصوبه‎ای نداشته ایم؛ این موارد و اقدامات می‌تواند در قالب حمایت‌ها و کمک‌های دولت به نیروی کار صورت گیرد.

حسین احمدی‌زاده افزود: شاید از محل صرفه جویی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها دولت درنظر دارد تا به کارگران کمک کند. وی با تاکید بر این مطلب که در هر صورت این کار خیلی به کارفرمایان مربوط نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در عین حال اجرا‌کنندگان این طرح باید مراقب باشند تا اثرات تورمی از بابت افزایش قدرت خرید ایجاد نشود. وی در عین حال اظهار داشت که اگر در این زمینه تصمیمی اتخاذ شده باشد، کارفرمایان نیز در حد خود حمایت خواهند کرد.

کد خبر 132399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز