سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت در تازه‌‌ترین موضع‌گیری3.88 درصد از نرخ تورم را ناشی از تاثیر مستقیم هدفمندی یارانه‌ها برآورد کرد.

 معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور هم با بیان اینکه برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها، هدفمندی یارانه‌ها با شوک قیمتی در بازار و تورم‌های بزرگ همراه نبود، اظهار کرد:اگر برنامه هدفمندی یارانه‌ها درست اجرا شود، قیمت‌ها دوباره تعدیل می‌شود. معاون وزیر اقتصاد هم از افزایش سپرده‌های بانکی خبر داده و به‌طور غیرمستقیم رابطه بین کاهش نرخ سود سپرده‌ها و افزایش نقدینگی در جامعه و بالارفتن نرخ تورم را رد کرد. این 3 اظهارنظر، تازه‌ترین روایت دولتی‌ها از افزایش نرخ تورم در ماه‌های اخیر است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین سخنگوی طرح تحول اقتصادی در تحلیلی اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه ‌١٢ماهه منتهی به تیر ماه ‌١٣٩٠ نسبت به تورم نقطه به نقطه ‌١٢ ماهه منتهی به خرداد ‌١٣٩٠ کاهش نشان می‌دهد. به گفته او، بخش دیگری از این افزایش نرخ تورم ناشی از گرانی انرژی در سطح جهانی و به طریق اولی افزایش قیمت مواد‌غذایی در جهان بوده است. علی آقامحمدی معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور هم تاکید کرد: تورم کنونی بالاتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده نیست. اصغر ابوالحسنی معاون وزیر اقتصاد هم با تاکید بر اینکه در این شرایط نمی‌شود گفت کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش تورم شده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که نرخ سود سپرده کاهش یافت، حجم سپرده‌های بانکی بیشتر شده است.

کد خبر 141587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز