چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسخه حماسی پروژه سینمایی "جنگ ستارگان" برای اکران در قالب سه‌ بعدی آماده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، نسخه جدید و حماسی فیلم "جنگ ستارگان" در قالب سه‌ بعدی روز دهم فوریه سال آینده میلادی اکران خواهد شد.

مسئولان کمپانی فوکس قرن بیستم اعلام کردند، اپیزود اول از نسخه سه بعدی فیلم "جنگ ستارگان" روز ‌10 فوریه ‌2012 (‌21 بهمن سال ‌90) آماده اکران خواهد شد.

این اولین قسمت از سری فیلم‌های "جنگ ستارگان" است که در قالب سه‌ بعدی عرضه خواهد شد.

سری آثار اکشن و فضایی جنگ ستارگان به کارگردانی جورج لوکاس به‌عنوان مطرح ترین فیلم‌های ماندگار این حوزه به شمار می‌روند.

جورج لوکاس کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی فیلم‌نامه هر شش قسمت را خودش نوشته و کارگردانی قسمت‌های اول، دوم، سوم و چهارم این مجموعه بر عهده او بوده است.

قسمت‌های چهارم تا ششم در سال‌های دهه هفتاد تولید شده‌اند و قسمت‌های اول تا سوم از سال ‌1999 تا ‌2005میلادی بر روی پرده سینماها رفته‌اند.

"جنگ ستارگان" از نظر رده‌بندی گونه‌ای در رده خیال‌پردازی علمی قرار می‌گیرند. البته برخی عناصر موجود در فیلم باعث می‌شوند فیلم در رده علمی- تخیلی (زیرسبک اپرای فضایی) نیز قرار بگیرد.

حماسه جنگ ستارگان، یکی از تأثیر گذارترین فیلم‌های ساخته شده در این گونه به حساب می‌آید.

کتاب و کمیک‌های بسیاری بر اساس این مجموعه نوشته شده است، بازی‌های کامپیوتری، انیمیشین‌های تلویزیونی، کارت‌های تجاری و بسیاری محصولات تجاری دیگر نیز با الهام از این مجموعه ساخته شده‌اند.

نام شش قسمت فیلم به ترتیب زمان رخدادها به این صورت هستند: "اپیزود اول: تهدید شبح"(‌1999)؛ "اپیزود دوم:حمله کلون‌ها"(‌2002)؛ "اپیزود سوم: انتقام سیت"(‌2005)؛ "اپیزود چهارم: امیدی تازه"(‌1977)؛ "اپیزود پنجم: امپراتوری ضربه می‌زند"(‌1980)؛ "اپیزود ششم: بازگشت جدای"(‌1983).

"جنگ ستارگان" اثر ماندگار جورج لوکاس همچنان پرفروش‌ترین سری آثار سینمایی تاریخ هالیوود محسوب می‌شود.

این فیلم درحالی مجموعا چهار میلیارد دلار فروش جهانی داشته است که قسمت اول آن ‌33 سال پیش اکران شد؛ زمانی که قیمت بلیت سینما فقط ‌23 و 2 دلار بود.

با این وجود، فروش داخلی شش‌گانه "جنگ ستارگان" در آمریکا بیش از دو میلیارد دلار بوده است که از این لحاظ نیز در رتبه اول قرار دارد.

 

کد خبر 141443

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز