چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پروژه سینمایی "عصر یخ 4" نیز برای اکران در دو قالب دو و سه‌ بعدی همچنین "ایمکس" آماده اکران می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از کامینگ سون،این پروژه‌ سینمایی محصول کمپانی فیلمسازی فوکس قرن بیستم است و جنیفر لوپز و جرمی رنر در"عصر یخ 4" صداپیشگی می‌کنند.

نسخه اول فیلم عصر یخ محصول سال 2002 و محصول فاکس قرن بیستم است و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن از مراسم آکادمی است.

کمپانی "فاکس قرن بیستم" چندی پیش اعلام کرد که عصر یخ 4، 13 جولای 2012 میلادی (22 تیر) اکران می شود.

این انیمیشن که "عصر یخ: انحراف قاره ای" نام دارد بعد از قسمت سوم "عصر یخ: ظهور دایناسورها" در قالب سه‌ بعدی در 2012 بر روی پرده سینماهای جهان خواهد رفت.

در داستان عصر یخ، ابتدا حمله‌ای توسط گروهی از ببرهای تیزدندان به یکی از دهکده‌های انسان‌ها صورت می‌گیرد که طی آن همسر یکی از افراد قبیله اسکیموها در طول جنگ همراه با بچه اش فرار می‌کند.

یکی از ببرها به دنبال او می‌رود و او مجبور می‌شود تا خود را در آب بیندازد.

کمی بعد ماموتی تنها (به نام مندی) همراه با خرس بسیار تنبلی (به نام سید) که با او به تازگی آشنا شده است ـ بر حسب یک تصادف سید به او وابسته شده است ـ آن زن را در رودخانه می‌بیند، زن بچه اش را به آنها می‌دهد و خود جانش را از دست می‌دهد.

یکی از ببرها (به نام دیگو) مامور می‌شود تا بچه را بیاورد، برای همین با آن دو حیوان دوست می‌شود.

اتفاقاتی برای آنها می‌افتد (که به لطف ساختار خوب فیلم عصر یخی را به صورتی بسیار جالب نشان می‌دهد در این راه دیگو، مندی و سید نسبت به بچه احساس مسوولیت بیشتری می‌کند و رابطه صمیمانه تری با هم ایجاد کنند.دیگو نیز در حال عذاب وجدان از کاری که می‌کند است)... و سرانجام دیگو هنگامی که بقیه ببرها برای حمله به بچه می‌آیند از آن دو حیوان دفاع می‌کند و آنها را با کمک یکدیگر ببرها را شکست می‌دهند. سرانجام آنها بچه را به پدرش تحویل می‌دهند.

به دنبال این انیمیشن زیبا یک فیلم به نام عصر یخ(ذوب) در سال 2006 و فیلم سومی به نام "عصر یخ:آغاز دایناسورها" در سال 2009 ساخته شده ‌است.

داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که "عصر یخ: ذوب" فیلم دوم مجموعه به پایان رسیده و شرایط زندگی "مانی" و دوستان او عوض شده است.

پرده‌های به کار گرفته شده در سالن‌های IMAX به مراتب بزرگتر از پرده‌های سینمای معمولی است.

بطور مثال یکی از مواردی را که می‌توان اشاره کرد در دارلینگ هاربر استرالیا دارای ابعاد 29 متر ارتفاع و 35 متر عرض است.

ماده استفاده شده در ساخت این پرده، وینیل با روکش رنگ نقره‌ای است.

صفحه‌های IMAX با قوسی خاص برای افزایش حداکثری میدان دید تک‌تک بینندگان طراحی شده‌اند و موقعیت مکانی صفحه برای رسیدن به این منظور به‌دقت محاسبه شده‌است.

در بیشتر سالن‌های IMAX این صفحه‌ها از دیوار تا دیوار و از سقف تا کف کشیده می‌شوند. دلیل استفاده از رنگ نقره‌ای، به حداکثر رساندن قطب‌بندی نور و درخشندگی در آن است.

در واقع این رنگ به شدت نور را انعکاس می‌دهد. عملیات اعمال رنگ روی صفحه‌ها توسط روبات انجام می‌گیرد تا رنگ به صورت کاملا یکنواخت پرده را بپوشاند.

انتخاب این مواد با دقت بسیار و برای دستیابی به 30 درصد قابلیت انعکاس در یک صفحه نیمکره‌ای صورت گرفته‌است.

همچنین این پرده‌ها دارای میلیون‌ها روزنه ریز هستند تا در تقابل با صوت قرار نگیرند و صدا به راحتی در آنها جریان داشته باشد.

بالا بودن وضوح تصاویر این امکان را به وجود می‌آورد که بیننده بتواند در فاصله بسیار نزدیکی از پرده سینما قرار بگیرد.

همچنین صندلی‌ها نیز دارای شیب ملایم هستند تا بیننده کاملا به صفحه مسلط باشد.

در سالن‌های سینمای IMAX برای بوجود آوردن صدایی رسا و گیرا از تکنیک آکوستیک استفاده می کنند تا صدایی دقیق و واقعی را به بیننده ارائه دهد به صورتی که تماشاگر قادر باشد با افتادن یک سوزن، صدا و حتی محل فرود آن را تشخیص دهد.

از این رو برای انجام محاسبات طراحی این سیستم‌های صوتی از مدل شبیه‌سازی کامپیوتری این سالن‌ها استفاده می‌کنند و رفتار و پژواک صدا را در برخورد با سقف، دیوارها و بسیاری از عوامل دیگر می‌سنجند.

این طراحی دقیق به بیننده این امکان را می‌دهد که بدون توجه به مکان خود، صدایی کامل را بشنود.

طراحی آکوستیک سالن‌ها به نحوی انجام می پذیرد که کاملا در برابر محیط بیرون از سالن عایق باشد.

در این سالن‌ها برای به حداکثر رساندن کیفیت صدا، سقف و دیوارها نیز ضخیم در نظر گرفته می‌شوند و این خاصیت را می‌یابند که صدا را جذب کنند.

 

کد خبر 145609

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز