سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از عید فطر شبانه روزی فعالیت می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اعلام این مطلب در نشست خبری گفت: محققان و پژوهشگران با ثبت نوبت (رزرو) و در تالار مشخص می‌توانند از این نوبت فعالیت (شب تا صبح) از خدمات کتابخانه ملی استفاده کنند.

آقای اسحاق صلاحی افزود: ساعت خدمات رسانی کتابخانه در ماه مبارک رمضان برخلاف سال‌های گذشته تغییر نمی‌کند و مراجعه کنندگان می‌توانند از ساعت9تا 22 از خدمات کتابخانه استفاده کنند.

آقای صلاحی، ایران را در رتبه اول منطقه به لحاظ تعداد منابع و کتاب معرفی و اضافه کرد: پنج میلیون و 300 هزار منبع، دو میلیون و300هزار جلد کتاب، دو میلیون نشریه و یک میلیون منبع کتابی در حوزه کتاب آخرین آمار کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین در حوزه آمار اسناد گفت:227 میلیون و500 هزار برگ سند در معاونت اسناد موجود است که 25 میلیون و 510 هزار آن در دسترس محققان و پژوهشگران، 85 میلیون سند به صورت امانی از سازمان‌ها و نهادها و 117 میلیون برگ سند به صورت غیر امانی در اختیار این سازمان و کتابخانه است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری اضافه کرد: امشب از نخستین نقاشی و اثر کمال الملک با نام نقاش باشی در مرکز اسناد این کتابخانه واقع در استان فارس پرده برداری می‌شود.

کد خبر 141383
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز