همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان این‌که ریسمان انسجام نظام سلطه از هم پاشیده است و در بخش‌های گوناگون در سرازیری سقوط قرار دارد،‌ اظهار داشت: امروز سران نظام سلطه با تغییر شعار و حیله‌گری و فریبکاری‌های جدید به دنبال نجات رژیم صهیونیستی و اقتصاد غرب و آمریکا هستند، اما همه تکاپوی آنها به واسطه بیداری ملت‌ها بیهوده است.

احمدی نژاد

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح کارخانه سیمان پیوند گلستان و نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول شرایط نظام سلطه را در بخش اقتصاد بسیار سخت دانست و گفت: البته آنان تلاش می‌کنند مشکلات اقتصادی خود را با انتشار دلار و یورو بدون پشتوانه به سایر ملت‌ها منتقل کنند، اما دوران اینگونه اقدامات نیز به پایان رسیده است و اقتصاد جهانی دیگر ظرفیت پذیرش آن را ندارد و از همین‌رو امروز تبعات انتشار دارایی‌های کاغذی به اقتصاد غرب بازگشت خورده است و ریشه اصلی بحران اقتصادی کنونی غرب بازگشت دلارهای تقلبی به اقتصاد خودشان است.

 رئیس‌جمهور وضعیت سیاسی غرب را نیز بحران‌زده و رو به زوال دانست و گفت: غرب از نظر سیاسی نیز مانند عرصه اقتصادی در وضعیت دشواری قرار دارد و البته ممکن است برای نجات خود دست به هر کاری بزند همانگونه که آقای بوش برای نجات اقتصاد آمریکا بازی برج‌های دوقلو و یازده سپتامبر را به راه انداخت و به بهانه آن، با هدف نجات اقتصاد خود و برای نجات رژیم صهیونیستی به عراق و افغانستان حمله کرد.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که رژیم صهیونیستی کانون همبستگی و اقتدار غرب در منطقه است، اظهار داشت: برنامه‌های نظام سلطه برای نجات رژیم صهیونیستی بویژه در 15 سال اخیر همواره با شکست مواجه بوده است و سران نظام سلطه امروز با تغییر شعار و با طراحی و حیله‌گری جدید همان هدف نجات رژیم صهیونیستی و اقتصاد آمریکا را دنبال می کنند، اما بی‌تردید در این نقشه خود نیز شکست خواهند خورد.

 رئیس‌جمهور ملت‌های منطقه را به هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان فرا خواند و گفت: حق ملت‌هاست که عدالت، عزت، احترام، انتخابات آزاد داشته باشند و دوران این‌که سلطه‌گران در کاخ‌های شیشه‌ای برای جابه‌جایی دولت‌ها تصمیم‌ بگیرند، به پایان رسیده است و دست قدرت خداوند که از آستین ملت‌ها بیرون آمده سلطه‌گران را سرجایشان خواهد نشاند.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود ساختن ایران را مهمترین مسؤولیت ملت ایران و اقدامی دینی و مکتبی دانست و گفت: اگر ملتی پیشرفته و سرزمینی آباد نباشد، همواره نیازمند دیگران خواهد بود و بی‌تردید کسی که نیازمند است، آماده پذیرش تحمیل خواسته‌های سیاسی خواهد بود، اما کسی نمی‌تواند به ملتی که پیشرفته‌، مقتدر و بی‌نیاز است سیاست‌های استعماری خود را تحمیل کند.

 رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اگر امروز به دنبال اصلاح نظامات ناعادلانه جهانی نباشیم، دیگران مجدداً نظام پولی، مالی، اقتصادی و سیاسی خود را بر ملت‌ها تحمیل خواهند کرد و اگر در پی آن نباشیم که نظام ناعادلانه در دنیا حاکم نشود، دیگران نظام ظالمانه خود را به ما تحمیل خواهند کرد.

 احمدی‌نژاد حرکت ایران در مسیر پیشرفت، همدلی، فرهنگ و آرمان‌های بلند ملت ایران را عامل اصلی کینه‌ورزی و ترس دشمنان از ملت ایران دانست و تصریح کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که عامل اصلی اثرگذاربودن ملت ایران پیشرفت و آبادانی کشور است از این‌رو با ملت ایران دشمنی می‌کنند.

 رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: فرهنگ و اندیشه ملت ایران زمانی می‌تواند در جهان فراگیر شده و اثرگذار باشد که پشتوانه آن الگویی عملی از عمران و آبادانی وجود داشته باشد.

 احمدی‌نژاد گفت: هر کس با هر شعار و تابلویی بخواهد همدلی و عزم ملت ایران را برای ساختن کشور بر هم زند، اگر نگوییم عنصر دشمن است یک عقب‌افتاده سیاسی است.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود استان گلستان را گلستان ایران زمین دانست و گفت: همه شرایط برای جهش و پیشرفت در بخش‌های گوناگون در استان گلستان فراهم است. ‌استفاده از همه ظرفیت‌های کشاورزی با اصلاح شیوه‌های آبیاری، توسعه صنایع تبدیلی و رعایت مسائل زیست محیطی برای پیشرفت استان گلستان ضروری است.

 احمدی‌نژاد افزود: با ایجاد زیر بناها از جمله برق ،‌گاز ، انرژی و سیمان شرایط برای پیشرفت استان گلستان مهیا است که با برنامه ریزی مناسب می تواند محقق شود.

 رئیس جمهور با اشاره به این‌که هنوز از همه ظرفیت‌های کشاورزی استان گلستان استفاده نشده است ، خاطر نشان کرد : با اصلاح شیوه های آبیاری، ‌کشت، داشت و برداشت می توان تولید را دو برابر کرد و بهره وری و کیفیت محصولات را نیز افزایش داد .

 احمدی‌نژاد با تاکید بر روش‌های سنتی آبیاری گفت: دولت و تحول شیوه‌های آبیاری بودجه مناسبی برای پشتیبانی برای کشاورزان اختصاص داده است و آمادگی دارد در برخی مناطق تا 85 درصد در این خصوص به کشاورزان یارانه پرداخت کند.

 وی اهمیت وجود صنایع تبدیلی در کنار محصولات کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: زمانی که صنایع تبدیلی به بخش کشاورزی اضافه شود و محصولات کشاورزان تبدیل و بسته‌بندی مناسبی پیدا کند. ارزش افزوده آن دو سه برابر افزایش خواهد یافت. از این‌رو دولت آمادگی دارد.

 رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که صنعتگران و تولیدکنندگان باید در فعالیت‌های خود مسایل محیط زیست را رعایت کنند و طبیعت استان گلستان حفظ شود، اظهار داشت: صنعت باید پشتیبان کشاورزی و تولید بومی استان گلستان باشد.

 احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که استان گلستان در ابتدای مسیر پیشرفت قرار دارد، افزود : وجود فرصت‌های گوناگون از جمله دشت عظیم گرگان و دریا ، مناطق بی نظیر و استثنایی برای گردشگری ، موقعیت جغرافیایی ممتاز و مردم مومن ،‌ مصمم و تلاشگر همه شرایط را برای پیشرفت استان گلستان مهیا کرده است .

 رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دولت آمادگی دارد از محل منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه صنایع تبدیلی در اختیار کشاورزان قرار دهد.

 احمدی نژاد در ادامه از طرح‌های بزرگ دولت برای توسعه و پیشرفت استان گلستان خبر داد و گفت: بین ایران، قزاقستان، ترکمنستان توافق بزرگی برای احداث مسیر ترانزیت شمال به جنوب طراحی شده که علاوه بر ایجاد تحول در شبکه حمل و نقل آسیای مرکزی و خاورمیانه، موجب رونق زندگی مردم نیز خواهد شد.

 رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ایجاد راه آهن مشهد - گرگان اظهار داشت: اگر مطالعه این طرح تمام شود دولت از احداث آن پشتیبانی خواهد کرد.

 احمدی‌نژاد گفت: بزودی آزادراه حاشیه دریای خزر از گرگان به رشت که در کنار آن قطار سریع السیر نیز پیش‌بینی شده عملیاتی خواهد.

کد خبر 141270
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز