سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلات در ایران کم است از کاهش ساعات کاری در ماه رمضان و تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه دفاع کرد.

احمدی نژاد

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد در بیست و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: جریان تعلیم و تربیت پیوسته است و حتی اگر بخش‌های گوناگون کشور دچار وقفه شود نباید در جریان تعلیم و تربیت تعطیلی یا نوسان بوجود آید.

 وی در ادامه دلیل نخست موضوع آفرینش و خلقت انسان را تعلیم و تربیت دانست و گفت: چنانچه همه بخش‌ها و امور یک دولت و حکومت تعطیل شود ولی تعلیم و تربیت در آن زنده باشد همه ماموریت‌های آن نظام تحقق یافته است.

 رئیس جمهور افزود: اساسا خداوند و پیامبر اکرم (ص) معلم اول بوده و همه زندگی پیامبر برای تعلیم و تربیت سپری شده است.

 احمدی نژاد ادامه داد: اگر ما هیچ چیز نداشته باشیم با آموزش و پرورش همه چیز برایمان خواهد آمد و به واقع مهمترین کار کشور در بخش آموزش و پرورش جریان دارد.

 وی هدف اصلی از تعلیم و تربیت را ساختن انسان عنوان کرد و گفت: این مهم نیازمند دو عامل مهم علم و محبت است.

 رئیس جمهور در توضیح عامل علم گفت: انسان بدون علم معنا ندارد و همه شکوفایی انسان در سایه علم به دست می‌آید.

 وی افزود: دانش چراغ راه حرکت انسان را روشن کرده و فرصت ها را برای شکوفایی استعدادهای الهی انسان مهیا می‌کند.

 احمدی نژاد به عنصر دوم در تعلیم و تربیت یعنی محبت اشاره کرد و گفت: خمیرمایه خلق هستی مهرورزی است و عاملی که به انسانیت انسان معنا می‌دهد محبت به شمار می‌رود.

 رئیس قوه مجریه گفت: اگر در دل کسی محبت نباشد هر چقدر به مراتب علم نیز دست یافته باشد ولی آن شخص تبدیل به ابزار سقوط انسان و ابزاری برای قتل و عام انسانها می‌شود.

 وی در ادامه گفت: اگر نسبت به انسانها عشق و محبت نباشد، محال است در جهت ساختن آنها حرکتی صورت بگیرد و در عین حال اگر محبتی محبت نباشد تربیت اتفاق نمی‌افتد.

 احمدی نژاد در ادامه با طرح این سئوال که هدف از تعلیم و تربیت در جامعه ما چیست، گفت: باید این هدف مشخص شود تا مسیر متناسب با آن را تعریف کنیم.

 رئیس جمهور گفت: ما نمی‌خواهیم همانند کشورهایی که امروز مدعی پیشرفت هستند باشیم و آنهایی که امروز چنین ادعایی را در نظام بین‌الملل دارند حیثیت ملت‌ها را به بازی گرفته‌اند.

 وی افزود: حاصل تعلیم و تربیتی که ما ارائه می‌دهیم کاملا متفاوت از آنها است و برای ساختن انسان راهی جز تعلیم و تربیت برای رسیدن به طراز زندگی در جامعه مهدوی نیست.

 احمدی نژاد الگوی جامعه را انسان کامل و خود حضرت ولی عصر (عج) دانست و گفت: انسان کامل و پیامبر یعنی تجلی همه علم و محبت.

 رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش خطاب به معلمان گفت: هم اکنون با همت شورای آموزش و پرورش برنامه تحول نظام آموزشی تهیه شده است و مبنای آن بر اساس رساندن جامعه در طزار زندگی در جامعه مهدوی است.

 وی خواستار آمادگی نیروهای آموزش و پرورش برای اجرای این سند شد و افزود: برای تهیه این طرح زحمات زیادی کشیده شده است و با وجود فداکاری‌هایی که تا کنون از سوی نیروهای آموزش و پرورش صورت گرفته ما هنوز در پله اول قرار داریم.

 وی در ادامه بر توجه به فضای آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: امروزه دیدگاه‌ها تغییر کرده و باید فضای آموزشی پرنشاط‌ترین فضا در کشور باشد و دانش آموزان جهت حضور زودتر در مدارس و خروج دیرتر از این محیط اشتیاق نشان بدهند.

 احمدی نژاد به طرح سباح برای اجباری کردن آموزش شنا در مقاطع تحصیلی اشاره کرد و گفت: چنین طرح هایی باید در تمامی مقاطع به اجرا در آید و حتی معلمان را نیز تحت پوشش قرار دهد.

 رئیس جمهور تاکید کرد: باور من این است که دانش آموزان ایرانی می‌توانند بر سکوی قهرمانی در سرتا سر جهان قرار گیرند و برای این منظور باید زمینه‌های نشاط را در محیط آموزشی مهیا کنیم.

 وی در ادامه به انتقاد برخی از افراد از میزان تعطیلات در کشور اشاره کرد و گفت: بنابرهمین موضوع ما عده‌ای را مامور کردیم که گزارشی از میزان تعطیلات کشورهای دیگر نیز تهیه کرده و مقایسه‌ای با تعطیلات خود داشته باشیم .

 احمدی نژاد افزود: در گزارشی که از این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد کمترین میزان تعطیلات متعلق به کشوری بود که هم اکنون در خلیج عدن قرار داشته و با مشکلات بسیاری روبرو است و پس از آن کمترین تعطیلات در ایران وجود دارد.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تعطیلی مقطع تحصیلی ابتدایی در روز پنجشنبه کار درستی بود گفت: توصیه می‌کنم این مسئله را در مقاطع دیگر تحصیلی نیز به اجرا بگذارید.

 وی همچنین گفت: برخی می‌گفتند دولت نهم و دهم تعطیلات زیادی را به کشور تحمیل کرده است و با محاسبات غلطی  آن را عاملی برای زیان دیدن کشور اعلام می‌کردند ولی باید گفت مگر کار به ساعات طولانی ارتباط دارد.

 رئیس جمهور ادامه داد: تجربه ما نشان می‌دهد که وقتی دو تا سه ساعت از ساعات کاری در ماه رمضان کاهش می‌یابد بازدهی افراد در ادارات افزایش می‌یابد.

 احمدی نژاد در ادامه گفت: دستور دین اسلام است که وقت را در 3 وقت تقسیم کنید و تنها برای یک قسمت برای معاش فعالیت داشته باشید و 2 قسمت دیگر برای ساختن انسان است.

 وی در پایان تاکید کرد: دولت از همه برنامه‌های آموزش و پرورش با افتخار حمایت کرده و در عین حال بر پرنشاط بودن فضای آموزشی کشور تاکید دارد.

کد خبر 141379
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز