دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: غلظت متوسط آلاینده بنزن در جایگاه‌های عرضه سوخت 210برابر حد استاندارد است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که جایگاه‌های عرضه بنزین از نظر آلاینده‌های بنزن و تولوئن در وضعیت حادی قرار داشته و غلظت متوسط جایگاه‌های تهران از نظر آلاینده بنزن نسبت به استانداردهای هوای پاک به 210 برابر می‌رسد. یوسف رشیدی اظهار کرد: شرکت کنترل کیفیت هوا در خرداد و تیرماه امسال اقدام به اندازه‌گیری آلاینده‌های هوا در 5 جایگاه عرضه بنزین شهر تهران کرد.

وی ادامه داد: مدت هر نمونه‌برداری 50 دقیقه بوده و 10لیتر هوای آزاد جایگاه‌ها با دبی بسیار کم برای هر نمونه استفاده شده است که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد درمحوطه تمام جایگاه‌ها غلظت بنزن در حد بسیار بالایی بوده؛ به‌طوری که حداقل 38 وحداکثر بیشتر از 438 برابر حد استاندارد است و میزان غلظت میانگین نیز به بیش از 210 برابر حد مجاز استاندارد ملی می‌رسد.مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: سرطان‌زایی، اختلالات تنفسی، اختلالات تناسلی و رشد از جمله اثرات حاد ترکیبات آلی فرار است که سلامتی و جان شهروندان را به‌خطر می‌اندازد و باید برای کاهش این آلاینده‌ها اقدامات جدی صورت گیرد.

بنابراین گزارش، همچنین یوسف رشیدی در توضیح بحران آلودگی صوتی در تهران نیز اعلام کرد: 76 درصد مراکز درمانی و 32 درصد مراکز آموزشی از نظر آلودگی صوتی در شرایط بحرانی قرار دارند. به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین تمام منازل مسکونی مجاور خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌های شهر با آلودگی صوتی مواجهند و در واقع شهروندان در اکثر نقاط شهر از آلودگی صوتی رنج می‌برند.

کد خبر 140644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز