پذیرش هنرمندان برای بی‌ینال ونیز با فراخوان رسمی دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و انتخاب آثار ارسالی توسط استادان برتر انجام شد.

هنر تجسمی

مرتضی دره‌باغی هنرمند کشورمان با اثر چیدمان روشنایی و صلح که با استفاده از تصویر 240 هزار شهید جنگ تحمیلی خلق شده در این نمایشگاه شرکت کرده‌است. محمدمهدی و منیر‌ قان‌بیگی مشترکا با اثر مکعب‌های سفالی که برگرفته از نماد کعبه هستند یک اینستالیشن (چیدمان)‌ ارائه کرده‌اند و محسن راستانی، عکاس با سابقه کشورمان نیز با تعدادی اثر فتو آرت که نمایش‌دهنده زندگی اقوام مختلف ایرانی است، در این رویداد جهانی حضور یافته‌است.

مرتضی دره‌باغی با اثر چیدمان صلح و روشنایی

مرتضی دره‌باغی متولد1348، فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران و لیسانس نقاشی از دانشکده هنر دانشگاه آزاد تهران دارد که تاکنون در 22‌نمایشگاه انفرادی و 43‌نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت داشته‌است. وی برگزیده سومین دوسالانه نقاشی معاصر جهان اسلام (1383)، ‌چهارمین دوسالانه ملی نقاشی (1376) و دومین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران (1372) است. اثر « روشنایی و صلح» با تکنیک لایت باکس و چاپ روی آینه به طول 4 متر و عرض و ارتفاع 2 متر توسط وی برای پنجاه و چهارمین دوسالانه ونیز ارائه شده است.

محمدمهدی و منیر قان‌بیگی با چیدمان سفال مکعب

محمدمهدی قان‌بیگی متولد‌1324 دارای مدرک کارشناسی نقاشی مدرن از کالج هنری کانتر بری در سال‌1357 و کارشناسی ارشد تاریخ هنر از مورلی کالج لندن در سال‌1359 و دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی سابقه دبیری و داوری در جشنواره‌های مختلف سفال، سرامیک و نقاشی را دارد و از سال‌1372 تا 1382 عضو شورای انتخاب آثار برگزیده موزه صنایع‌دستی و از سال‌1382 تا‌کنون عضو شورای ارزشیابی میراث فرهنگی است.
این هنرمند چندین نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و آثارش در بیش از 50 نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از کشور به نمایش درآمده‌است. همچنین در فستیوال هنری ایران در دوسلدورف (سال‌1370) نیز شرکت داشته و به‌عنوان نخستین برگزیده صنایع‌دستی، جایزه‌ای از رئیس‌جمهور سریلانکا در سال ‌1370 دریافت کرده است.
مرضیه کریم‌زاده‌ترابی (منیر قان بیگی)نیز متولد‌1328،فارغ‌التحصیل رشته سرامیک دانشکده کمبل‌بری انگلستان و دارای مدرک درجه 2‌هنری از وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی است. او دوره عکاسی را در کالج ایلینگ لندن گذرانده و همچنین در دانشگاه‌الزهرا و دانشکده میراث فرهنگی تدریس می‌کند.

محسن راستانی با اثر عکس خانواده ایرانی

محسن راستانی متولد1337 دارای مدرک کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، عضو هیأت مؤسس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران و عضو هیأت مدیره و هیأت مؤسس انجمن عکاسان ایران است و سابقه داوری چند جشنواره عکاسی داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد.آثار وی تاکنون در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی به نمایش درآمده است. وی برگزیده بهترین عکس ژورنالیستی طنز از نمایشگاه بین‌المللی عکاسی خلاقه انگلستان (1992) و برنده جایزه ویژه برای عکس‌های سیاه و سفید موزه هنرهای معاصر تهران (1370) است. همچنین او گزارش تصویری از دفاع مقدس، ‌جنگ داخلی بیروت و جنگ بوسنی و هرزگوین را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 140547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز