همشهری آنلاین: رئیس جمهور، همزمان با چهلمین سالگرد برقراری روابط بین تهران - پکن با هه گوچیانگ؛ عضو کمیته دائمی رهبری حزب کمونیست چین، دیدار و در خصوص مسائل مهم منطقه و جهان و همچنین روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

iran china

به گزارش پخش اخبار چند رسانه‌ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (شنبه)  25 تیر در دیدار هه گوچیانگ با اشاره به چهلمین سالگرد برقراری روابط بین تهران- پکن اظهار داشت: امروز پس از گذشت 40 سال افق تازه‌ای در روابط بین دو کشور ایجاد شده است که همین امر تحولات مثبتی را به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه رقم خواهد زد.

وی با اشاره به قرابت تاریخی بین دو کشور، گفت: امروز علاوه بر روابط تاریخی و دیدگاه‌های مشترک، شرایط ایجاب می‌کند که سطح همکاری‌ها بین تهران - پکن گسترش یابد، زیرا افزایش سطح همکاری‌ها به نفع منافع دو کشور و ملت‌های منطقه است.

احمدی نژاد افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشور چین ندارد و باید تلاش شود این روابط در سطح بین الملل نیز افزایش یابد.

وی در ادامه به برخی موانع موجود در سرمایه گذاری بین دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با برداشتن موانع موجود،می توانیم به اهداف مشترکی که دو کشور بر روی آن هدفگذاری کرده‌اند که مهمترین آن افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری تا 100 میلیارد دلار است، هر چه سریعتر دست یابیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز می‌توانیم در زمینه‌های گوناگون از جمله فناوری، انرژی، فناوری فضایی و گردشگری، همکاری های بین دو کشور را بیش از گذشته افزایش دهیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز ایران و چین در یک جبهه مشترکی قرار دارند، گفت: امروز دشمنان مشترک دو کشور نمی خواهند که ملت‌های ما پیشرفت کنند در حالیکه ایران و چین دارای تمدن و فرهنگ تاریخی و غنی هستند و هیچ وقت به دنبال منابع سایر کشورها نبودند، اما دشمنان ما با لشگر کشی به سایر کشورها به دنبال پر کردن جیب‌های خود از سرمایه و منافع سایر کشورها بوده و هستند.

احمدی نژاد تاکید کرد: امروز باید دست به دست هم دهیم و در راستای پیشرفت ملت‌هایمان حرکت کنیم، زیرا آینده متعلق به ملت‌های ما هست.

رئیس جمهور در ادامه به نظم ناعادلانه حاکم بر جهان اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی چند کشور به دنبال آن هستند که اراده خود را بر سایر کشورهای جهان تحمیل کنند که این امر به ضرر تمامی کشورهای جهان خواهد بود، بنابراین باید تلاش کنیم تا این نظم اصلاح شود زیر ا در غیر این صورت، فرصت پیشرفت از همه کشورها و ملت‌های مستقل و آزادی خواه گرفته خواهد شد.

کد خبر 140473
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز