همشهری آنلاین: لایحه عضویت ایران در بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت، به منظور بهره‌گیری در جهت تامین منافع ملی و تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای اهداف استراتژیک سیاست خارجی کشور از سوی رییس‌جمهور تقدیم مجلس شد.

لایحه عضویت ایران در بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت، به منظور بهره‌گیری در جهت تامین منافع ملی و تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای اصول و اهداف استراتژیک سیاست خارجی کشور از سوی رییس‌جمهور تقدیم مجلس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لایحه عضویت ایران در بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت که بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس‌جمهور در هیات وزیران به تصویب رسیده است، از سوی رییس‌جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: به منظور گسترش حضور فعال ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و بهره گیری از آن در جهت تامین منافع ملی و تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای اصول و اهداف استراتژیک سیاست خارجی کشور و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی، لایحه عضویت ایران در بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می‌شود.

بر اساس ماده واحده این لایحه، به دولت اجازه داده می‌شود در "بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت" عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط و یا کمک اقدام کند. تعیین و تغییر دستگاه اجرای طرف عضویت بر عهده دولت است.

 

کد خبر 139855
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز