همشهری آنلاین: این لایحه به منظور بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی و گسترش حضور فعال ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب هیئت وزیران رسیده و برای طی تشریفات قانونی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شده است

لایحه عضویت ایران در سازمان دریای پاک به منظور بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی و گسترش حضور فعال ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی، از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لایحه عضویت ایران در سازمان دریای پاک که بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب هیئت وزیران رسیده است، برای طی تشریفات قانونی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: به منظور گسترش حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی و بهره گیری از آن در جهت تامین منافع ملی و تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه ای و بین المللی در راستای اصول و اهداف استراتژیک سیاست خارجی کشور و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی، لایحه عضویت ایران در سازمان دریای پاک برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می شود.

بر اساس ماده واحده این لایحه، به دولت اجازه داده شده است در "سازمان منطقه ای دریای پاک" عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند.

بر اساس این لایحه، تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.

کد خبر 139958
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز