همشهری آنلاین: به دنبال انفجارهای شهر بمبئی هند، تدابیر امنیتی در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ این کشور تشدید شد.

تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای هند

 به گزارش واحد مرکزی خبر، در پی انفجارهای سه گانه روز چهارشنبه در بمبئی، پلیس هند تدابیر امنیتی خود را در شهرهای بزرگ این کشور مانند دهلی نو و کلکته افزایش داده است.

انفجارهای دیروز بمبئی با دستکم بیست قربانی، بزرگترین حمله تروریستی در پایتخت تجاری هند از زمان حمله شبه نظامیان پاکستانی به این شهر در سال 2008 محسوب می شود.

در دهلی نو، پلیس تدابیر امنیتی ویژه ای را در مراکز حساس مانند فرودگاه های بین المللی و داخلی، ایستگاه های قطار و عبادتگاه ها به اجرا گذاشته است.پلیس دهلی همچنین در جاده های اصلی موانع فیزیکی قرار داده و خودروها را به هنگام عبور بازرسی می کند.

در شهر کلکته در شرق هند نیز همه پاسگاه های پلیس در حالت اماده باش کامل به سر می برند و ماموران امنیتی در اماکن شلوغ و مراکز کلیدی، مردم را بازرسی می کنند.

رانجیت کوما پاچناندا، کمیسر عالی پلیس کلکته گفت پلیس در حالت اماده باش است. ما موضوع را به همه پاسگاه ها در سراسر شهر ابلاغ کرده ایم. ماموران پلیس اکنون در تمام سطح شهر مستقر هستند و در ایستگاه های مترو، بازارها، فروشگاه های، بیمارستان ها، هتل ها، ساختمان های دولتی، مراکز گردشگری و مذهبی گشت می زنند.همه تیم های فوریتی و امنیت ویژه ما نیز در حالت اماده باش هستند. بازرسی خودروها به صورت شبانه روزی ادامه دارد و پلیس کلکته همه اقدامات لازم را برای اطمینان یافتن از سلامت و امنیت شهروندان به کار گرفته است.

انفجارهای روز چهارشنبه بمبئی دستکم صد زخمی بر جای گذاشت و بنا به گزارش های اولیه، شمار تلفات نیز به بیست تن افزایش یافته است. انفجار اول در یک سالن اپرا در جنوب بمبئی رخ داد. انفجار دوم نیز بازار زیوری را که از مراکز معامله الماس است، لرزاند و سومین انفجار تروریستی نیز در مرکز شهر به وقوع پیوست.

کد خبر 140395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز