غواص‌های امدادگر که برای بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه غرق شدن کشتی تفریحی در رودخانه ولگا روسیه تلاش می‌کنند، معتقدند که با گذشت 2 روز از حادثه امید چندانی به یافتن افراد زنده ندارند و احتمالا اجساد بیش از 100 نفر در کشتی غرق شده باقی مانده که حداقل 30 نفر از آنها کودک هستند.

حادثه ولگا

به گزارش رویترز از تاتارستان، کشتی تفریحی بلغاریا که روز یکشنبه بر اثر حادثه‌ای به اعماق رودخانه ولگا رفت، حدود 200 مسافر داشته که تنها 8 نفر آنان بعد از یک ساعت و نیم دست و پا زدن در آب، نجات یافته‌اند.اختلاف آمار در مورد تعداد و اسامی مسافران سوار شده بر کشتی باعث شده که امدادگران نتوانند تخمین دقیقی از افراد باقیمانده در زیر آب داشته باشند. براساس آمارهای اعلام شده احتمالا 110 نفر ازجمله 60 کودک هنوز در زیر آب مانده‌اند درحالی‌که برخی افرادی که نامشان به‌عنوان مسافران در زیر آب مانده اعلام شده، سوار نشدن خود به کشتی را اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر اعلام شده حدود 200 نفر سوار این کشتی بوده‌اند که 18 نفر نیز بدون خرید بلیت و ثبت نشدن نامشان در لیست مسافران، سوار کشتی بوده‌اند. اما آنچه امدادگران را به قطعیت رسانده این است که دقایقی قبل از وقوع حادثه حدود 30 کودک برای انجام بازی دسته‌جمعی به اتاقی فراخوانده شده‌اند که با توجه به بسته بودن در، امیدی به زنده مانده آنها وجود ندارد. غواصان امدادگر که حتی در ساعات شب نیز با استفاده از چراغ‌های زیر آبی به کاوش خود ادامه می‌دهند تأکید می‌کنند که بیش از 100 جنازه در قسمت‌های مختلف کشتی غرق شده مانده‌است. این افراد به‌علت سرعت وقوع حادثه در کشتی به دام افتاده‌اند و با آن به قعر آب‌های رودخانه ولگا رفته‌اند.کشتی تفریحی بلغاریا دارای 2عرشه بوده و ساخت سال 1955 (56 سال قبل) بود. این کشتی در روز یکشنبه بر اثر توفان شدیدی که به‌وجود آمد گرفتار امواج خروشان شد و درپی درهم شکسته شدن کامل، به زیر آب رفت.

کد خبر 140206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز