سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب معرفی نگارخانه‌ها به منظور معرفی و شناساندن بیشتر نگارخانه‌ها و به دستگاه‌ها و سازمان‌ها و جامعه منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیرکل هنرهای تجسمی ضمن اعلام این خبر در نشستی با گالری داران گفت: جلسات و تعامل با نگارخانه ها زمینه فعالیت پویاتر برای نگارخانه ها را ایجاد می کند.

شالویی افزود: تمدید مجوز نگارخانه ها از این پس به مدت پنج سال است که این می تواند وضعیت تثبیت شده ای را برای فعالیت نگارخانه ها فراهم کند.

او همچنین با اشاره به تصویب قانون اختصاص یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی ساختمانی دستگاهها و موسسات قوای سه گانه برای خرید آثار هنری گفت: این قانون فرصت و بستری را برای رونق اقتصاد هنری فراهم می کند و در تدوین آیین نامه اجرایی این قانون سعی می شود که نگارخانه ها به اندازه ظرفیت و قابلیت های خود از نتایج این قانون بهره مند شوند.

برگزاری اکسپوها توسط نگارخانه ها نیز می تواند بستری مناسب را برای خرید آثار از سوی دستگاهها فراهم کند.

علی تن، مدیر امور نگارخانه های مرکز هنرهای تجسمی نیز در این جلسه گفت: ایجاد تشکل نگارخانه ها می تواند نقش موثری را در برطرف ساختن مسایل نگارخانه ها داشته باشند و زمینه هایی را برای پویایی بیشتر آنها فراهم سازد.

کتاب معرفی نگارخانه ها از سوی امور نگارخانه ها و روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی تدوین و منتشر می شود و کتاب فصلی برنامه های نمایشگاهی نگارخانه ها نیز به منظور اطلاع رسانی از پاییز سال جاری منتشر خواهد شد.

در این جلسه مدیران نگارخانه های مسعود (مسعود عربی)، من (احمد گرانسر)، گنجینه (مولود پیله ور ابریشم) ، مانی (رفعت امامیه)، هفتان (فروزان پرویز فرزام)، ابراهیمی نژاد (علی اکبر ابراهیمی نژاد)، فرهنگسرای بهمن (اکرم هادی)، کمال الدین بهزاد (سعیده فروغی)، آناهیتا (زینت السادات عظیمی)، آشیان نقش و مهر (فرزانه محجوبی)، گلزاده (شمسی گلزاده)، کندلوس (علیرضا صدقدار)، کاوه (شهریار خراسانی قدیمی)، زاویه (سیروس سعید دانش) و کهفی (فاطمه کهفی) حضور داشتند.

کد خبر 140159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز