گروه بین‌الملل: فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در افغانستان هشدار داد، برای شکست شورشیان طالبان در افغانستان به اختصاص منابع مالی و نفرات بیشتری نیاز است.

ژنرال دیوید ریچاردز در مصاحبه ای با روزنامه گاردین گفت، با دریافت پول و نفرات بیشتر می توان در ظرف یک سال بر شورشیان طالبان غلبه کرد.

وی در این مصاحبه گفت که در سال جاری، نیروهای ناتو توانستند با وجود مشکلات فراوان و با اتکا به "مهارت و شجاعت استثنایی" برای نخستین‌بار مانع از آن شوند که طالبان به تهاجم زمستانی دست بزند.

فرمانده ناتو در افغانستان افزود که در این عملیات، تعداد نفرات ناتو کمتر از تعداد مورد نیاز بود و در این مورد ابراز نگرانی کرد که کشورهای عضو ناتو ممکن است فرض کنند که در سال 2007 هم چنین دستاوردی با نفرات ناکافی امکان‌پذیر است.

ژنرال ریچاردز هشدار داد، تثبیت اوضاع در شرایط فعلی کافی نیست، بلکه لازم است تلاش بیشتری طی یک سال آینده صورت گیرد تا بتوان در این مدت بر طالبان غلبه کرد.

وی ادامه داد که شکست طالبان در نبردهای سپتامبر سال گذشته که در جریان آن هزار تن از شورشیان کشته شدند باعث شد که روند جنگ به زیان شورشیان تغییر کند.

فرمانده نیروهای ناتو گفت که لازم است مردم عادی افغانستان به توانایی طرفی که از آن حمایت می کنند، اعتقاد داشته باشند؛ زیرا  به گفته وی، آنان حاضر نیستند خطر جانبداری از طرف بازنده را بپذیرند.

کد خبر 14011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز