مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها تقویت شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: خطوط تاکسیرانی، نرخ هریک از خطوط و همچنین میزان افزایش نرخ کرایه‌ها در تاکسی‌های گردشی و تلفنی براساس مصوبه شورای اسلامی شهر در سایت تاکسیرانی وجود دارد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سایت به‌طور دقیق تغییرات در نرخ کرایه‌ها را ملاحظه کنند. فضل‌الله اسلامی در توضیح علت نارضایتی شهروندان از نرخ کرایه تاکسی‌ها گفت:

یک بخش مربوط به اصل افزایش قیمت‌هاست که این افزایش مصوب شوراست و با توجه به هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها و تغییرات اقتصادی در کشور صورت گرفته است.وی ادامه داد: قسمت دیگری از نارضایتی برخی از شهروندان مربوط به عدم‌رعایت نرخ مصوب شورای اسلامی شهر از سوی تعداد معدودی از رانندگان است که در این مورد نیز نظارت‌های بسیار سختگیرانه و دقیقی بر عملکرد تاکسی‌ها صورت می‌گیرد و درصورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: ما گزارشی از تخلف در خطوط تاکسیرانی نداریم و تاکسی‌های خطی کاملا مطابق با نرخ‌های مصوب از شهروندان کرایه دریافت می‌کنند. در مورد خطوط گردشی نیز مشکل اصلی اینجاست که شاهد عدم‌پذیرش محاسبه نرخ کرایه براساس تاکسیمتر از سوی شهروندان هستیم.به گفته اسلامی، خطوط گردشی، تاکسی‌های ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و راه‌آهن را ملزم کرده‌ایم که از تاکسیمتر استفاده کنند و حتی مقرر است که برچسبی در این تاکسی‌ها نصب کنیم که اگر راننده‌ها از تاکسیمتر استفاده نکنند، مسافران می‌توانند هیچ کرایه‌ای نپردازند و موضوع را سریعا اطلاع دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران معتقد است ‌ که اکثر شهروندان اعتمادی به تاکسیمتر ندارند و از راننده می‌خواهند از ابتدا نرخ کرایه را تعیین کند. وی افزود: متأسفانه بسیاری از شهروندان تصور می‌کنند که راننده‌ها، تاکسیمترها را دستکاری می‌کنند تا کرایه بیشتری دریافت کنند اما باید به این موضوع واقف باشند که دستکاری تاکسیمتر اصلا کار آسانی نیست و راننده‌ها بدون مراجعه به کارخانه سازنده نمی‌توانند تغییراتی در تنظیمات تاکسیمترها ایجاد کنند.

وی ادامه داد: با وجود این به چند صورت بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت می‌کنیم؛ نخست از طریق سیستم‌های هوشمند و دوربین‌هایی که در سطح شهر وجود دارد، دوم نظارت‌های میدانی تاکسیرانی و سوم استفاده از 150 گروه گشت پلیس راهور و همچنین نظارت‌های خودکنترلی که خود تاکسیران‌ها بر عملکرد همکارانشان دارند.وی گفت: بیشتر برچسب‌های جدید قیمت‌ها در تاکسی‌ها نصب و قیمت تاکسیمترها نیز به روز شده است. در این میان از شهروندان می‌خواهیم که درصورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را سریعا اطلاع دهند تا با تخلفات احتمالی برخورد شود.

کد خبر 140108

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز