همشهری آنلاین: قانون تشکیل دو وزارتخانه "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و "صنعت، معدن و تجارت" از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

 به گزارش ایسنا، قانون تشکیل دو وزارتخانه "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و "صنعت، معدن و تجارت" که در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

 بر این اساس، به موجب این قانون از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی و دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی به ترتیب دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، ‌معدن و تجارت تشکیل می‌شود و کلیه وظایف و اختیاراتی که طبق قوانین بر عهده وزارتخانه‌ها و وزیران یاد شده بوده است به دو وزارتخانه جدید و وزیران آن‌ها منتقل می‌شود.

 همچنین همه امکانات، ‌تعهدات، ‌اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول در وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و نیز در وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی به وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت منتقل می‌شود.

 بر اساس این قانون، تنقیح قوانین مربوط به وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های یاد شده، ‌با توجه به قوانین برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، ‌اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و مدیریت خدمات کشوری در کار گروهی متشکل از معاونان برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، ‌توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ‌حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور و حسب مورد وزیر مربوطه ظرف شش ماه انجام و پس از تصویب هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

 بر این اساس، در همه قوانین به جای وزارتخانه‌های یاد شده و وزیران آن‌ها به ترتیب وزارتخانه‌های "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و "صنعت، ‌معدن و تجارت" و وزیران آن‌ها جایگزین می‌شود.

کد خبر 139877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز