همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: خروج کارمندان از تهران، سیاست دولت است و ما به طور جدی آن را دنبال می‌کنیم اما باید به صورت تدریجی انجام شود.

لطف الله فروزنده در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتقاد از گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس در خصوص طرح خروج کارمندان از تهران گفت: ما نسبت به این گزارش انتقاد داریم چرا که در این گزارش به تنها بندی که استناد شده، بحث انتقال داوطلبانه کارکنان از تهران بوده و متاسفانه به 16 بند دیگر توجهی نشده است.
وی افزود: این گزارش به اشتباه منتشر شده است حتی در بخشی از این گزارش تعداد کارمندان منتقل شده به جای 10هزار نفر،‌6 هزار نفر اعلام شده و ما حتما پاسخ این گزارش اشتباه را خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: 160 شرکت، بخشی از گمرک، بسیاری از ادارات وابسته به دستگاه ها مانند دخانیات، پست و موسسات پژوهشی از تهران منتقل شده اند و ظرفیت دانشجویی در پایتخت کاهش یافته است. قضاوت درباره میزان موفقیت این طرح را برعهده افکار عمومی می‌گذاریم.

فروزنده تصریح کرد: انتقال بخشی از کارمندان و دستگاه های اجرایی از تهران سیاست دولت است و ما به طور جدی آن را دنبال می‌کنیم اما باید به صورت تدریجی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید این باور را ایجاد کنیم که در تهران مشکل داریم ، اظهار داشت: تمرکز زدایی از تهران باید دنبال شود و انتظار از مسئولان این است که راه حل عملی ارائه دهند چرا که کلی گویی و انتقاد مشکلی را حل نمی‌کند.

وی در ادامه ساز و کار خروج کارمندان از تهران را بسیار منطقی عنوان کرد و افزود: اگر کارمندی درخواست کند از تهران برود و ما به او کمک کنیم آیا ساز و کارش مناسب نیست؟ و یا اگر شرکتی محل کارش در استان دیگری باشد به چه دلیل باید آن شرکت را نگه داریم؟ پس برای اجرای این طرح ساز و کار منطقی پیش بینی شده است.

 

کد خبر 139218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز