مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از بوستان 63 هکتاری در اراضی اطراف برج میلاد تا پایان سال به‌بهره‌برداری می‌رسد، گفت:

برج میلاد

در این بوستان، باغ بوتانیک با گونه‌های خاص ایجاد می‌شود تا مورد توجه بازدید‌کننده‌ها و گردشگران قرار گیرد. علی‌محمد مختاری، به شهر گفت: فضای سبز و ایجاد بوستان برج میلاد براساس تدبیر و دستور شهردار تهران در دستور کار این سازمان قرار گرفته و کار طراحی آن نیز شروع شده است.او افزود: این بوستان در بخش قابل توجهی از اراضی اطراف برج میلاد حدفاصل بزرگراه‌های شیخ‌فضل‌الله، شهید حکیم، چمران و همت به‌اجرا درمی‌آید و تلاش می‌کنیم تا یک فضای مناسب و درخور توجه در این محل ایجاد شود که متناسب با بافت برج میلاد و توریستی بودن آن باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: بر این اساس اطراف برج میلاد، باغ بوتانیک با گونه‌های خاص ایجاد می‌شود تا مورد توجه بازدید‌کننده‌ها و توریست‌ها قرار گیرد.او با بیان اینکه بخشی از این بوستان تا پایان سال‌90 به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: ایجاد این بوستان در مرحله‌های گوناگون پیش‌بینی شده که باید هر یک از این مراحل مطالعه، طراحی و سپس اجرا شود.
براساس این گزارش، این پارک با وسعت 63 هکتار به‌منظور گسترش فرهنگ تفریحی و گشت و‌گذار در این مکان ایجاد می‌شود تا خانواده‌هایی که از برج میلاد بازدید می‌کنند، بتوانند از فضای این پارک تفریحی استفاده کنند.

در این پارک همچنین فضایی باعنوان «دریچه‌ای رو به ایران» ایجاد می‌شود که در این مکان معماری دوره‌های مختلف و معماری مساجد ایران قابل مشاهده است. دریچه‌ای رو به ایران قرار است در ضلع غربی برج به سمت پارک پردیسان ایجاد شود. باغ بوتانیک( Botanic Garden) به مکانی گفته می‌شود که گیاهان مختلف در آن جمع‌آوری و به‌طور طبیعی نگهداری می‌شود. این نوع از باغ که مجموعه‌ای زنده از گیاهان مختلف به شمار می‌آید برای مطالعات تخصصی همچون گیاه‌شناسی، چگونگی تکثیر نباتات و بررسی ویژگی‌های زیست‌محیطی گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 139798
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز