سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس هیأت‌مدیره برج میلاد با تقبیح برخی بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای درخصوص سرو بستنی طلایی در برج میلاد به خبرنگار همشهری گفت:

برخی رسانه‌ها با تحریف واقعیت مسئله را مثل همیشه مطابق میل خود و در راستای تخریب شهرداری مطرح کردند درحالی‌که اصل موضوع چیز دیگری بود.وی افزود: طرح ایده سرو بستنی طلایی هیچ ربطی به شهرداری ندارد و پیمانکار رستوران گردان بدون هماهنگی با شهرداری و هیأت‌مدیره برج میلاد مستقلا این موضوع را طرح کرده که بلافاصله به‌صورت مکتوب تذکر لازم داده شد تا از احتمال اجرای آن نیز جلوگیری شود. شوشتری تصریح کرد: رستوران گردان برج میلاد از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شده و پیمانکار آن برای اداره آن طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی دارد که البته مطابق قرارداد نباید هیچ‌کدام از آنها با موازین و چارچوب‌های دینی و شرعی و مقررات نظام جمهوری اسلامی منافات داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این پیمانکار نیز مانند هر بخش خصوصی دیگر می‌تواند مرتکب خطا و انجام اعمال غیرقانونی باشد که طبیعتا وظیفه ما به‌عنوان هیأت‌مدیره برج میلاد و نهادهای نظارتی صنفی مربوط مقابله و جلوگیری از بروز این تخلفات است و در این موضوع بلافاصله این اقدام صورت گرفت. بنابراین شهرداری نه‌تنها هیچ نقشی در این امر نداشته که با قاطعیت با آن برخورد کرده است. رئیس هیأت‌مدیره برج میلاد افزود: این رستوران نیز مانند هر رستوران دیگر باید مورد بازرسی‌های متعدد از سوی سازمان‌های نظارتی و صنفی قرار گیرد و نه تنها در عرضه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها که حتی در زمینه قیمت‌گذاری آنها نیز باید در صورت گرانفروشی برخورد شود.

وی اظهار داشت: البته طبیعی است به همان دلیلی که مثلا قیمت غذاهای یکسان در اماکن متفاوت مانند مناطق تفریحی و توریستی تفاوت دارد، قیمت‌های تنها رستوران گردان ایران بر فراز برج میلاد با یک رستوران معمولی باید فرق داشته باشد به همین خاطر قیمت‌های رستوران محیطی پایین برج مانند دیگر رستوران‌های سطح شهر است اما با رستوران گردان تفاوت دارد. بالاخره این برج از هزینه شخصی ساخته نشده بلکه از بیت‌المال و عوارض و مالیاتی که مردم می‌دهند ساخته شده و باید این پول در قالب متعارفی به بیت‌المال بازگردد. هزینه نگاهداری این برج بالاست و باید با مدیریت صحیح و کارآمد در جهت بازگشت سرمایه عمومی تلاش کرد. این برج متعلق به همه مردم است و به همین دلیل از نظرات ، انتقادات و پیشنهادات مختلف استقبال می کنیم چون هیچگاه خودمان را از خطا و اشتباه مصون نمی‌دانیم. حتما می توان این برج را بهتر اداره کرد و تلاش ما برای رسیدن به آن مطلوب است.

شوشتری در ادامه امکان بازدید عمومی از این برج برای همه اقشار جامعه و از جمله بازدید بیش از 100 هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از برج و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این برج را گواهی بر استفاده عموم مردم و بهره‌برداری فرهنگی از این نماد پایتخت ایران اسلامی دانست. وی یادآور شد: در ماه رمضان، شهردار محترم تهران اجازه ندادند که سفرای کشورهای اسلامی در رستوران گردان افطار کنند و دستور دادند در همان رستوران محیطی پایین برج از آنها پذیرایی شود.

این به‌دلیل آن است که شهرداری با حاتم‌بخشی از سفره بیت‌المال مخالف است. رئیس هیأت‌مدیره برج میلاد خاطرنشان کرد: البته دوستان حق دارند، وقتی تهران در دوره جدید شهرداری درآمد پایدارش 8برابر شده و شهروندان تحول اساسی در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند تنها راه برخورد با مدیریت کارآمد، متوسل شدن به موضوعات حاشیه‌ای است؛ چراکه طبیعی است وقتی که نشود به بی‌عملی و رکود و رخوت کسی را متهم کرد، بهترین راه انحراف افکار عمومی با چنین خبرسازی‌هایی است که به مردم بگوییم شهرداری می‌خواهد طلا به‌خورد مردم بدهد! وی اضافه کرد: من با صراحت اعلام می‌کنم شهرداری تهران در این چند سال اخیر به‌رغم همه مشکلات و کمبودها، فضایی را فراهم کرده که دوران طلایی را برای شهروندان رقم زده است. ان‌شاءالله دوستان نیز دست از مس تخریب بشویند و به عرصه طلایی کارزار قدم بگذارند تا دردی از معضلات مردم حل شود.

هر شهروند با انصافی که گشت کوتاهی در پایتخت بزند کاهش فاصله شمال و جنوب شهر و توزیع عادلانه امکانات را اذعان می‌کند و این افتخار دستاورد بزرگی برای شهر است. شوشتری در پایان اظهار داشت: وظیفه ما با تمسک به فرمایشات رهبری، اجرای وعده‌ها در راستای خدمت به مردم است که مطمئنا این مهم با هوچی‌گری‌های رسانه‌ای، پیشنهاد فوق‌کارشناسی پرکردن تونل توحید یا تخریب و مسطح کردن برج میلاد تحقق نمی‌یابد.

کد خبر 144854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز