مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیارک نسبتا بزرگی از نزدیکی زمین عبور کرده و نیم نگاهی به نیمکره جنوبی زمین انداخت و بدون ایجاد کوچک‌ترین تهدیدی از کنار زمین عبور کرده و راهی فضای بین سیاره‌ای شد

عبور سیارکی از نزدیکی زمین

به گزارش خبرگزاری مهر، خوشبختانه زمین در مسیر حرکت این سیارک قرار نداشت، با این حال به گفته محققان، در صورتی که این سیارک که از فاصله 12 هزار و 70 کیلومتری از زمین عبور کرد، با زمین برخورد می‌کرد پیش از بروز هر نوع خسارت و آسیبی در اتمسفر سوخته و از بین می‌رفت.

این صخره کیهانی که ابعادی 5 تا 20 متری داشته است در ساعت 1بعد از ظهر روز دوشنبه 27 ژوئن 2011 به نزدیک‌ترین فاصله خود تا زمین رسیده است. اخترشناسان برای ثبت تصویری از سیارک MD 2011 پیش از اینکه مدار حرکت آن تحت تاثیر میدان گرانشی زمین از شکل عادی خود خارج شود، تلاش فراوانی انجام داده‌اند.

عبور سیارکی از نزدیکی زمین

برخی از اخترشناسان آماتور توانسته‌اند تصاویری ساده از عبور این سیارک از آسمان زمین به ثبت برسانند، یکی از این تصاویر توسط تلسکوپی دو متری در استرالیا به ثبت رسیده است. به گفته "مارک تامپسون" عکاس این تصاویر، ردیابی این هدف برای عکاسی کاری بسیار دشوار بوده و در نهایت با کمک نوردهی 10 ثانیه‌ای وی توانسته این عکس‌ها را به ثبت برساند.

وی همچنین با استفاده از فیلترهای رنگی تصاویر رنگی را نیز از این سیارک به ثبت رسانده و با ترکیب این عکس‌ها روند حرکت سیارک را در آسمان به تصویر کشیده است.

کد خبر 139036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز