دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه شرکت‌های سامسونگ یک شرکت چند ملیتی چند منظوره واقع در شهر سئول کره جنوبی است که در زمینه تولید محصولات الکترونیکی، خدمات مالی و بیمه، کشتی‌سازی و صنایع شیمیایی فعالیت می‌کند.

سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول به عنوان یک شرکت تجاری در شهر دایگو شروع به کار کرد.

سامسونگ در ابتدا یک شرکت تجاری خواروبار بود ولی در کمتر از ۱۰ سال وارد بازار خدمات بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری و سرانجام تولید محصولات الکترونیکی شد.

در اواخر دهه ۶۰ میلادی زیرمجموعه‌های الکترونیکی سامسونگ پایه گذاری شدند. اولین محصولات الکترونیکی سامسونگ یک تلویزیون سیاه و سفید در سال ۱۹۸۰ بود.

در اوایل دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی سامسونگ بیشترین سرمایه‌گذاری خود را برروی تحقیق و توسعه محصولات الکترونیکی قرار داد. از دهه ۸۰ میلادی سامسونگ محصولات خود را به بازارهای جهانی معرفی کرد و اولین کارخانه تولید تلویزیون خود در خارج از کره جنوبی را در سال ۱۹۸۲ در پرتغال راه‌اندازی کرد. تا سال ۱۹۹۶ سامسونگ در آمریکا، ژاپن و انگلیس به تولید محصولات الکترونیکی مشغول بود.

در دهه ۹۰ میلادی سامسونگ وارد تجارت خدمات عمرانی شد. زیرمجموعه عمرانی سامسونگ پروژه‌هایی نظیر برج‌های دوقلوی پتروناس در مالزی، برج تایپه ۱۰۱ در تایوان و برج خلیفه در دبی را در کارنامه خود دارد.

در ۱۹۹۹ سامسونگ با همکاری دو شرکت دوو و هیوندای یک شرکت تولیدی محصولات هوافضا تأسیس کرد. این شرکت هنوز به تولید موتور هواپیما و توربین گازی مشغول است.

در سال ۱۹۹۲ سامسونگ بزرگترین تولید کننده تراشه‌های حافظه و دومین تولید کننده تراشه در جهان شناخته شد. در سال ۱۹۹۵ اولین صفحات نمایشگر LCD سامسونگ به بازار عرضه شدند و در مدت ۱۰ سال سامسونگ به بزرگترین تولید کننده تلویزیون LCD تبدیل شد.

شرکت سامسونگ دومین تولید کننده گوشی موبایل بعد از شرکت نوکیا، دومین تولید کننده گوشی موبایل هوشمند و همچنین کامپیوترهای تبلت بعد از شرکت اپل است.

تلفن هوشمند Galaxy S و کامپیوتر تبلت Galaxy این شرکت از رقبای اصلی محصولات شرکت اپل از جمله گوشی آی‌فون و تبلت آی‌پد هستند.

گروه شرکت‌های سامسونگ اکنون علاوه بر صنایع الکترونیکی، شامل صنایع ماشین آلات سنگین، صنایع شیمیایی، خدمات مالی، خدمات درمانی، خدمات رفاهی و هتل‌داری و چندین موسسه تحقیقات مهندسی، مالی و فرهنگی است.

فروش خالص سامسونگ در سال ۲۰۱۰ براساس آمارهای رسمی ۲۲۰,۱۲۰.۴۰ دلار و خالص درآمد آن ۱۷,۶۶۳.۸۰ دلار گزارش شده‌است.

کد خبر 138821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز