220 جشن بزرگ در تمام مناطق شهر تهران به همراه بیش از 4 هزار سامانه نشاط در ایام تابستان از سوی شهرداری تهران به اجرا درخواهد آمد.

جشن

به گفته سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، همه ساله با شروع ایام تابستان شهرداری تهران در حوزه اوقات فراغت انواع برنامه‌های شاد و مفرح توام با معنویت را برای جوانان در تمام زمینه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی برگزار می‌کند.

وی دیروز در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این برنامه‌ها در سطح 374 محله شهر تهران تحت مدیریت هیات امنای محلی به اجرا درخواهد آمد. بر این اساس در هر محله تهران یک سامانه نشاط و طی 10 هفته 3740 سامانه نشاط محله‌ای، 154 سامانه نشاط سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران برپا خواهد شد.به گفته ایازی در هر محله علاوه بر سرای محلات و زمین‌های چمن مصنوعی که در اختیار مدیران محلی قرار دارد هر محله صاحب یک کتابخانه و یک مرکز فرهنگی مسقف چند منظوره برای ورزش بانوان خواهد شد.

وی در بخشی از اظهارات خود خطاب به خبرنگاران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درمورد اهمیت مسئله اوقات فراغت و لزوم برنامه‌ریزی برای هدایت انرژی متراکم جوانان در مسیر درست و صحیح گفت: با فرارسیدن ایام تابستان در محلات مختلف برنامه‌ریزی‌هایی برای استراحت، تفریح، بازی، سرگرمی، خلاقیت، رشد و شکوفایی استعدادها و تربیت هویت دینی و شخصیتی جوانان پیش‌بینی کردیم.
جشنواره شوق انتظار نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به‌مناسبت نیمه شعبان قرار است از سوی شهرداری تهران به اجرا درآید در این‌باره معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: بر پایی مسابقه آذین‌بندی در بین محلات شهر تهران و انتخاب محله نمونه، برپایی جشن‌های مذهبی ویژه بانوان در مساجد، جشنواره مذهبی ویژه مساجد شهر تهران، عطر عاشقی، جشنواره شعر و اثر مکتوب، عطر حضور و تجلیل از فعالان عرصه مهدویت ازجمله برنامه‌های ویژه نیمه شعبان است.

ایازی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی کردیم در بوستان 112 هکتاری آزادگان واقع در جنوب شرق تهران برنامه‌های گسترده‌ای تحت عنوان جشنواره بزرگ شعبانیه برگزار شود که از مبعث حضرت رسول(ص) آغاز و تا پایان ماه مبارک شعبان به‌مدت 30 شب هر روز و شب انواع برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری به اجرا گذاشته خواهد شد.ایازی در بخش دیگری از اظهارات خود از برپایی جشنواره شمسه سخن گفت و اظهار داشت: این جشنواره با محوریت محلات بر محورهای شهروندی، سرمایه اجتماعی و هویت در 7 رشته قرآنی، آموزه‌های قرآنی، عکس، فیلم، سرود، شعر، نقاشی و تندیس در سطح 374 محله برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش علاوه بر جشنواره هنری کوثر شامل خوشنویسی، عکس ویژه بانوان، جشنواره ورزشی پایتخت نیز برپا خواهد شد که در آن 16 هزار و 650 تیم از آقایان در 24 رشته با هم به رقابت می‌پردازند و 8 هزار و 773 تیم ورزشی بانوان نیز در 18 رشته با یکدیگر رقابت خواهند داشت.علاوه براین در تابستان امسال همایش عمومی کوهپیمایی، پرواز بادبادک‌ها، تور گردشگری، تهرانگردی، طبیعت گردی نیز برای کلیه علاقه‌مندان در مناطق مختلف شهر تهران برپا خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران درباره ویژه برنامه‌های ماه رمضان نیز تصریح کرد: به همین مناسبت 752 تور ویژه نیایش به مناسبت ایام ماه رمضان در سطح شهر تهران پیش‌بینی شده است.
وی گفت: در این ماه جشنواره بر آستان جانان با 650 اجرا در 22 منطقه تهران، نمایشگاه منطقه‌ای قرآن کریم، جشنواره معارف دینی، آموزش تفسیر احکام و ختم قرآن برای بانوان و ویژه برنامه شب‌های شیدایی به‌مدت 30 شب در بوستان ولایت برگزار می‌شود.

رونمایی از طرح تفصیلی تهران

ایازی در بخش دیگری از نشست خود با اصحاب رسانه به سؤالات خبرنگاران در حوزه‌های دیگر نیز پاسخ داد. وی در جواب سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درمورد زمان اجرای طرح تفصیلی پرسیده بود گفت: از این طرح روز 18 تیرماه و در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور صاحب‌نظران، ‌اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران رونمایی خواهد شد. وی افزود: همچنین تمام جزئیات طرح تفصیلی برای دسترسی شهروندان و اطلاع از وضعیت ملک خود روی پرتال شهرداری قرار می‌گیرد.

ایازی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره صحت قبول کاندیداتوری علیرضا دبیر برای وزارت ورزش گفت: حقیقتا امروز صبح(یکشنبه) از این مطلب مطلع شدم به همین دلیل با ایشان به‌منظور گفتن تبریک بابت کاندیدا شدنشان تماس گرفتم اما ایشان به‌شدت تکذیب کردند. ایازی ادامه داد: دبیر گفت به هیچ عنوان چنین تصمیمی ندارد و ترجیح می‌دهد به‌عنوان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران به انجام وظیفه بپردازد.

کد خبر 138758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز