گروه شهری: طی مراسمی ویژه‌ در نیمه شعبان مرحله نخست طرح سرمایه‌گذاری متری مسکن به بهره‌برداری رسیده و طی آن ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق ۱۸، ۱۹ و ۲۰ به متقاضیان واگذار خواهد شد.

ساختمان

فریدون درویش‌زاده مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران دیروز طی نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال 90 گفت: همچنین به مناسبت نیمه شعبان درنظر داریم یکصد واحدمسکونی از مرحله نخست فروش اوراق مشارکت در ناحیه امام علی(ع) را به بهره‌برداری برسانیم.از دیگر برنامه‌هایی که از سوی سازمان نوسازی شهر تهران در نیمه‌شعبان آماده بهره‌برداری خواهد بود 1400 واحد نوسازی شده در قالب تجمیع درمنطقه 10 است. به گفته درویش‌زاده همزمان کلنگ احداث 2300 واحد مسکونی، تجاری، خدماتی و گردشگری در عرصه 320 هکتاری تحت عنوان پروژه غدیر درمنطقه 19 به زمین زده خواهد‌شد.

درویش‌زاده در مصاحبه با خبرنگاران از طرح تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر تهران در باره عملکرد سازمان نوسازی به‌عنوان یک فرصت استثنایی نام برد که متعاقب آن عملکرد این سازمان طی سال‌های 84 تا 89 به‌صورت دقیق و مستند به اطلاع شورای اسلامی شهرتهران خواهد رسید.وی در گزارشی که از عملکرد سازمان نوسازی در سه ماهه نخست سال ارائه کرد گفت: آمار و ارقام نوسازی بافت فرسوده نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. به گفته درویش زاده، سال گذشته برای 1949 واحد پروانه نوسازی صادر شد که این رقم در سال‌جاری برابر با 22هزار و 709 واحد بود که نشان‌دهنده رشد بی‌سابقه نوسازی در این باره است.

وی با اعلام اینکه اولویت نوسازی بافت‌های فرسوده با تجمیع واحدهای مسکونی است گفت: سال 89 نوسازی تجمیعی نسبت به سال قبل 4 برابر رشد داشت و نسبت میانگین سال‌های 80 تا 87، 35‌برابر رشد داشته است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: کمتر از نیمی از واحدهایی که نوسازی آنها شروع شده موفق به اخذ وام ساخت شده‌اند.وی دریک آمارمقایسه‌ای میان شهر تهران با کل کشورگفت: سال گذشته 40 درصد کل نوسازی کشور در تهران صورت گرفت.

درویش‌زاده با اعلام اینکه 60 هزار واحد در 300 شهر کشور نوسازی شدند که 23 هزار واحد آن در تهران بود گفت: 3 عامل اساسی نظیر بسته تشویقی شهرداری تهران و رایگان بودن پروانه ساخت، استقرار شبکه محلی و منطقه‌ای مدیریت نوسازی و تسهیلات بانکی در جهش نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران نقش مؤثری داشت.وی همچنین تاکید کرد که براساس برنامه پنجم توسعه ما موظفیم هر سال حداقل 10 درصد بافت فرسوده را نوسازی کنیم که امسال درسال نخست برنامه 30 هزار واحد باید نوسازی شود. به گفته درویش‌زاده، ‌هر سال به این رقم 5 هزار واحد اضافه می‌شود تا در سال آخر برنامه پنجم به مرز نوسازی 50 هزار واحد مسکونی برسیم که برابر است با 50 درصد بافت فرسوده شهر تهران، ضمن اینکه برنامه ما این است که 60 درصد این 50 هزار واحد باید در قالب تجمیع مورد نوسازی قرار گیرند.
وی خبرداد: امسال سرمایه‌گذاران و انبوه سازان در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس وارد کار نوسازی می‌شوند و شهرداری تهران انواع برنامه‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران را در دستور کار خود دارد.

انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت، پیگیری اخذ مجوزهای قانونی ومقدمات انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت در بودجه سال 90، اتمام 2 هزار واحد طرح متری مسکن و تحویل آن، فراخوان سرمایه‌گذاران و سازندگان حرفه‌ای و فراهم کردن بستر حضور آنها طبق قانون جدید و تعریف 300 پروژه اقتصادی و تعریف امکان‌سنجی‌های اولیه برای انتخاب انبوه سازان از جمله برنامه‌های سازمان نوسازی در سال‌جاری است که دیروز توسط درویش‌زاده تشریح شد.

وی همچنین دربخش دیگری از اظهارات خود گفت: سه ماهه اول امسال برنامه نوسازی 70 درصد نسبت به سال گذشته و سه برابر نسبت به سال 88 رشد داشته، به این معنی که 7 هزارو 795 واحد امسال نوسازی شد که میزان واحدهای تجمیعی آن نیز نسبت به سه ماهه اول سال گذشته سه برابر رشد داشته است.مدیرعامل سازمان نوسازی نقطه ضعف این سه ماهه را عدم‌پرداخت تسهیلات بانکی از سوی دولت اعلام کرد و گفت: وام ودیعه مسکن برای نخستین بار شروع شده و 220 پلاک تجمیعی برای اخذ کمک ودیعه مسکن موقت (12 میلیون تومان) معرفی شدند که تا این تاریخ190 فقره آن پرداخت شده است.وی درعین حال اظهار داشت: اما 2800 واحد مسکونی را برای اخذتسهیلات ساخت به بانک معرفی کردیم ولی تا این تاریخ هیچ‌کدام پرداخت نشده است.

کد خبر 138875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز