مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

فصل «نشاط و امید» عنوانی است که از سوی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برای تابستان‌90 ‌مردمان پایتخت نشین در نظر گرفته شده است؛ عنوانی که ذیل آن بیش از 2هزار برنامه مختلف فرهنگی- هنری برنامه‌ریزی شده است.

امیر خوراکیان

امیر خوراکیان در ارتباط با برنامه‌ریزی‌های تابستانی گفت: این سازمان از ابتدای سال‌جاری با مطالعات دقیق و گسترده اقدام به برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت مردم تهران کرد. آنچه در برنامه‌های امسال بر آن تأکید شد، محتوا محوری است و اینکه مجموع برنامه‌ها به‌صورت منسجم اهداف مشخصی را دنبال کند. وی در ادامه تصریح کرد: برای برنامه‌های تابستان امسال، هر هفته یک موضوع انتخاب شد و پیام‌های متفاوت شهروندی به همراه نشاطی معنوی و در کنار آن با هدف ترویج و تعمیق الگویی از سبک زندگی اسلامی و ایرانی مورد توجه قرار گرفت. با توجه به میزان استقبال و مشارکت مردم باید بگوییم که حتی این حضور فراتر از انتظار ما بوده و به همین جهت می‌شود گفت مجموع برنامه‌ریزی‌های تابستانی رضایت بخش است. خوراکیان خانواده محوری را رویکرد اصلی سازمان در برنامه‌های تابستانی عنوان کرد و گفت: نشاط معنوی، شادابی و طراوتی که به‌دنبال آن تجربه و مهارت آموزی کسب شود از رویکردهای دیگر برنامه‌هاست.

وی به برگزاری طرح 7 شهر فیروزه‌ای به‌عنوان یکی از برنامه‌های ترکیبی سازمان در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: این برنامه در نخستین سال برگزاری، برای گردهم‌آوردن خانواده‌ها در جمعه‌های تابستانی در 5 فرهنگسرا و 2 بوستان برگزار شد. با توجه به کمبود امکانات در ناحیه جنوب پایتخت، تمرکز اصلی برنامه‌ها در سال‌جاری بر منطقه جنوب بوده است. با توجه به استقبال خانواده‌ها تلاش می‌شود که در سال‌های آتی حوزه برگزاری این برنامه گسترده‌تر شود.

وی به انتخاب برنامه‌های تابستان بر مبنای اولویت‌های فعالیت سازمان اشاره کرد و گفت: پایتخت‌نشینان در روزهای تعطیل و اوقات فراغت خود نیازمند برنامه‌های شاد و پرنشاط هستند؛ برنامه‌هایی در این عرصه فرصتی مناسب برای نزدیک‌تر ساختن اعضای یک خانواده به یکدیگر است اما در عین حال لازم است که برنامه‌ها به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی دقیق هدایت شوند.
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران بر تقویت محتوای برنامه‌های فرهنگی- هنری پایتخت تأکید کرد و افزود: اگر با نگاه آرمانگرایانه به محتوا و موضوعات برگزیده برنامه‌های تابستانی نگاه کنیم، نباید به استقبال زیاد مردم کفایت کرد. محتوای برنامه‌های تابستانی باید هر سال مورد ارزیابی قرار بگیرند و برای اجرای برنامه‌ها در سال آتی بررسی دقیق و کارشناسی انجام شود تا برنامه‌ها روزآمد باشند. وی در ادامه به تشکیل باشگاه تابستانی ترنج در جهت شکوفایی استعدادهای نوجوانان اشاره کرد و گفت: این باشگاه در تابستان سال‌جاری نخستین تجربه عضوگیری نوجوانان مقاطع دوم و سوم راهنمایی را داشته و برنامه‌ریزی‌هایی برای ارتقای توانمندی‌های فردی و رشد اجتماعی نوجوانان ارائه داده است.

خوراکیان همچنین اظهار داشت: پس از بررسی و ارزیابی برنامه‌های باشگاه ترنج در سال‌جاری و تصمیم به تداوم فعالیت‌های این باشگاه، به‌طور قطع در سال‌های آتی برنامه‌های این باشگاه بیش از امسال با رویکردهای جدید و متناسب با مطالبات و نیازهای نوجوانان ارائه خواهد شد. وی اظهار داشت: در مسیر برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت شهروندان علاوه بر گروه‌های مختلف سنی لازم است به امکانات موجود نیز توجه داشت تا از ظرفیت‌های متعدد و متکثر شهر تهران حداکثر بهره برداری صورت بگیرد. خوراکیان در همین رابطه به برپایی فرهنگسرای آسمان در ایستگاه یک و 5توچال اشاره کرد و گفت: این فرهنگسرا با هدف بهره‌ برداری از طبیعت تهران راه‌اندازی شد و امکانات رایگانی در اختیار خانواده‌های پایتخت قرار داد.

کد خبر 141350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز