رضا ظریفی: برخی اعتقاد دارند که ما ایرانی‌ها راه و روش شادی کردن را بلد نیستیم، زمانی هم که می‌خواهیم شادی کنیم از آن طرف بام می‌افتیم و حوادثی مانند آنچه هر سال در چهارشنبه آخر سال روی می‌دهد، برایمان اتفاق می‌افتد؛ اما این بار با اتفاقی بزرگ در پایتخت، همه دیدند که می‌توان شاد بود و شادی کرد و این شادی را نیز به همه انتقال داد.

جشنواره بزرگ شعبانیه که آخرین روزهای خود را پشت‌سر می‌گذارد با رویکرد انتظار، معنویت، نشاط، سلامت و ورزش به‌منظور احیای تفریحات ورزشی، پیشگیری از ناهنجاری‌ها، ساختن هنجارهای اجتماعی و رفتارسازی در مقوله ورزش همگانی و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه، از روز مبعث پیامبر اکرم(ص) در تهران آغاز شد تا شهروندان پایتخت‌نشین به‌مدت 33 شب شاهد برگزاری جشنواره‌ای عظیم باشند ، در هر گوشه و کنار آن شادی و راحتی را احساس کنند.

برگزاری این جشنواره در سالی که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان سال جهاد اقتصادی نام بردند در حقیقت لبیکی بود تا گام دیگری در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان برداشته شود. شواهد هم نشان داد که این جشن با استقبال میلیونی مردم روبه‌رو شد چراکه به گفته رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، بیش از 1/5 میلیون نفر در این جشنواره حضور پیدا کردند. برپایی این جشنواره در بوستان آزادگان در جنوب تهران گامی بزرگ و مهم برای شهروندان تهرانی بود تا شادی را از نزدیک تجربه کنند.

برگزاری این برنامه توسط مجریان معروف رسانه ملی و حضور هنرمندان مردمی از بخش‌های جذاب این جشنواره بود.ضمن اینکه پخش مستقیم و هر شبه این برنامه از شبکه تهران موجب شد تا تمام شهروندان استان تهران در شادی‌های این جشن سهیم باشند.

سیدمحمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهروندان استقبال گسترده‌ای از برنامه‌های جشنواره قنوت انتظار در بوستان آزادگان در جنوب تهران داشتند، گفت: این برنامه به یک جشن ملی تبدیل شده و بازتابی بسیار خوب داشته است.

در چهارمین دوره جشنواره تفریحات ورزشی 230نوع فعالیت ورزشی به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت که درمقایسه با سال قبل 32نوع فعالیت در حوزه تفریحات ورزشی، 6 فعالیت در بخش تفریحات بومی و محلی، 14فعالیت در بخش تفریحات جدید و 9فعالیت در بخش تفریحات مهیج در آن گنجانده شده بود.

در کنار برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و اجتماعی، دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) نیز از دیگر بخش‌های جشنواره قنوت انتظار بود که حال و هوای خاصی به مراسم می‌داد.

برای نخستین بار در دنیا بزرگ‌ترین سفره خانوادگی سلامت با هدف ترویج و توسعه فعالیت‌های مشارکتی و معرفی الگوهای تغذیه سالم با حضور بیش از 30هزار نفر از شهروندان تهرانی و با وسعت بیش از 5هزارمتر در بوستان آزادگان برپا شد.

شهروندان تهرانی از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین منطقه در این برنامه شرکت کرده بودند و در کنار خانواده یک روز شاد را گذراندند. بعد از انجام داوری نیز شهروندان در فضای پارک و در کنار خانواده‌ها غذاهای یکدیگر را میل کردند.

کد خبر 141134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز