استقلال بر خلاف رقیب سنتی‌اش پرسپولیس، وضعیت مناسبی در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر دارد.

فوتبال

آنها بعد از جذب جاسم کرار، محمد نصرتی و علی حمودی حالا در آستانه توافق با سید مهدی رحمتی، سید جلال حسینی و خسرو حیدری قرار دارند. البته گفته می‌شود استقلالی‌ها در صورت جذب حسینی، شاید نصرتی را نخواهند ولی هیچ‌یک از مسئولان این تیم چنین خبری را تایید نکرده است. در این میان تعدادی از بازیکنان استقلال در فصل گذشته هم وضعیت مبهمی دارند و همین موضوع باعث شده که تمرینات آبی‌پوشان در روزهای اخیر با کمترین نفرات ممکن برگزار شود. منصور پورحیدری سرپرست استقلال هم دیروز از در نظر گرفته شدن جریمه 5 میلیون تومانی برای غایبان خبر داد و گفت: «مظلومی لیست غایبان هر تمرین را به من ارائه می‌کند و من هم جدولی تهیه می‌کنم و به کمیته انضباطی باشگاه تحویل خواهم داد.»

انصاری فرد نیامد

کریم انصاری‌فرد، مهاجم فصل گذشته سایپا قرار بود روز شنبه با استقلال قرارداد امضا کند ولی مذاکرات آبی‌ها با این بازیکن به بن بست رسید. علی نظری جویباری قائم مقام استقلال هم این خبر را تایید کرده و می‌گوید: «در مذاکره با انصاری فرد به جایی نرسیدیم و مبلغ پیشنهادی او باب میل باشگاه استقلال نبود. زیاد راغب نبودیم با چنین مبلغی با او توافق کنیم و حالا دنبال مهاجم برزیلی هستیم. بازیکنان ایرانی خیلی گران هستند و حاضر نیستیم با چنین رقم‌هایی آنها را جذب کنیم.»

انصاری فرد اما ادعای قائم مقام استقلال را رد کرده و می‌گوید: «برادر من به باشگاه استقلال رفت ولی برخلاف مسائلی که عنوان شد هیچ پیشنهادی به مسئولان این باشگاه نداد. استقلالی‌ها از برادرم خواستند که مبلغ مورد نظرش را پیشنهاد بدهد و او هم در جواب آنها گفته بود که در حال حاضر بازیکنانی در سطح من به باشگاه‌ها پیشنهادهای 800 میلیونی یا یک میلیاردی می‌دهند. برادرم به مسئولان استقلال گفت که ما نمی‌دانیم شما چه پیشنهادی می‌خواهید بدهید.» انصاری فرد با پرسپولیس و سایپا هم مذاکره کرده و خودش در این مورد می‌گوید: «برادر من به باشگاه پرسپولیس هم رفت و قرار شد دوباره جلسه‌ای با مسئولان این باشگاه داشته باشیم. در ضمن من هم به باشگاه سایپا رفتم و شرایطم را به آنها گفتم. من دوست دارم امسال در تیمی بازی کنم که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد و مدعی قهرمانی باشد ولی در نهایت به تیمی می‌روم که با خواسته‌هایم موافقت کند.»

جذب رحمتی و حسینی

استقلالی‌ها بر خلاف انصاری‌فرد مذاکرات مثبتی با رحمتی داشته‌اند و آخرین اخبار حاکی از آن است که دروازه‌بان شماره یک تیم ملی مبلغ پیشنهادی خود را پایین آورده است. نظری جویباری در مورد این موضوع می‌گوید: «با او به نتایج خوبی رسیدیم. رحمتی استقلالی است و مبلغ قرارداد او معقول است و مذاکرات خوبی با هم داشتیم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا با جذب رحمتی، حسینی هم به استقلال می‌آید تاکید می‌کند: «اگر جا داشته باشیم، باید ببینیم چه شرایطی داریم و اگر همه‌چیز مهیا باشد او را هم جذب می‌کنیم.» پورحیدری سرپرست استقلال اما در مورد وضعیت رحمتی می‌گوید: «یکی از صحبت‌های من با مهدی این بوده که اگر خودت هم به استقلال نمی‌آیی با حسینی صحبت کن تا او به تیم ما بیاید چرا که حسینی یکی از با‌اخلاق‌ترین بازیکنان فوتبال ما محسوب می‌شود.» فتح‌الله‌زاده هم امیدوار به جذب رحمتی است و البته از جذب خسرو حیدری هم خبر می‌دهد: «با رحمتی و حیدری مذاکرات مثبت و صمیمانه‌ای داشتم و این دو ملی‌پوش ارزنده را مجددا استقلالی خواهیم کرد.»

مشکلات حیدری

حیدری برای گرفتن رضایتنامه از باشگاه سپاهان باید درصدی از قرارداد خود را به این باشگاه بدهد. او فصل گذشته با سپاهان قرارداد مشروط 2 ساله امضا کرد . این بازیکن از استقلال پیشنهاد دارد اما تا زمانی که از سپاهان رضایتنامه نگیرد نمی‌تواند با باشگاه دیگری قرارداد امضا کند. او برای جدایی در سال دوم باید درصدی از قرارداد خود را به سپاهان بدهد. در ضمن حیدری در تمرینات سپاهان هم شرکت نکرده است. گفته می‌شود که او با پرداخت درصدی از مبلغ قراردادش به سپاهان، راهی استقلال خواهد شد.

کد خبر 138756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز