استقلال در شرایطی لیگ دهم را با نایب قهرمانی پشت سر گذاشت که یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های این فصل بود.

فوتبال

البته آنها ابتدای فصل زمان کافی برای جذب بازیکن و انجام تمرینات بدنسازی نداشتند و بر همین اساس برخی معتقدند پرویز مظلومی با شرایط سختی که ابتدای فصل با آن مواجه بود، در لیگ امسال عملکرد قابل‌قبولی داشت. حالا هواداران استقلال فصل آینده فقط از این تیم قهرمانی می‌خواهند و همین موضوع کار مظلومی را سخت‌تر خواهد کرد.بی جهت نبود که سرمربی آبی‌ها در جلسه‌ای که روز شنبه با سرپرست موقت باشگاه داشت از علی فتح‌الله‌زاده خواست که چند ستاره لیگ برتر را به استقلال بیاورد.مظلومی حتی چند روز پیش در مصاحبه‌هایش قول قهرمانی در فصل آینده را داد و امیدوار است که مسئولان استقلال بتوانند بازیکنان مورد نظر او را جذب کنند.

نگران خط دروازه

انتخاب اول مظلومی در خط دروازه کسی نیست جز محمد محمدی ولی این دروازه بان با چند پیشنهاد وسوسه‌انگیز از جمله پیشنهاد داماش گیلان مواجه شده و شاید استقلال را ترک کند.از طرفی مظلومی به هیچ عنوان روی طالب‌لو به‌عنوان دروازه‌بان اول حساب نمی‌کند. محمدی به بعضی از همبازی‌هایش در استقلال گفته که در سال‌های آخر فوتبالش می‌خواهد در یک تیم بی‌حاشیه بازی کند و بیشتر به مسائل مالی توجه خواهد کرد و با این شرایط احتمال جدایی او ضعیف نیست. به همین دلیل مظلومی در چنین شرایطی سید مهدی رحمتی و شهاب گردان را در فهرست خود قرار داده تا باشگاه استقلال یکی از آنها را جذب کند. البته دروازه‌بان‌ها جزو گران‌ترین بازیکنان لیگ محسوب می‌شوند و استقلال برای جذب رحمتی یا گردان کار سختی خواهد داشت که این برای مظلومی نگران‌کننده است.

تقویت خط دفاع

استقلال در خط دفاع هم تغییرات مهمی خواهد داشت. اخبار پشت پرده حاکی از آن است که بازیکنانی مثل بیژن کوشکی، جواد شیرزاد و مهدی امیرآبادی در فهرست مظلومی قرار ندارند و هادی شکوری هم قصد رفتن به لیگ قطر را دارد. در این شرایط مظلومی برای تقویت خط دفاع تیمش خواهان جذب سید جلال حسینی و سید محمد حسینی 2 مدافع سپاهان و ذوب‌آهن است. ابوذر رحیمی مدافع چپ راه آهن هم دیگر گزینه سرمربی آبی‌هاست که اسم او هم در فهرست مظلومی دیده می‌شود. از طرفی مظلومی نگران جدایی حنیف عمران‌زاده است ولی این مدافع اعلام کرده که از استقلال نمی‌رود. استقلالی‌ها با 3 گزینه مورد نظر خود در خط دفاع تماس گرفته‌اند.

به‌دنبال تراکتوری ها

مظلومی در پست هافبک دفاعی فقط روی آندرانیک تیموریان نظر دارد.با اضافه شدن این بازیکن به جمع آبی‌ها، از بین کیانوش رحمتی و فرزاد آشوبی یک نفر کنار گذاشته خواهد شد که در این میان احتمال رفتن آشوبی زیاد است.تیموریان گزینه‌ای است که سابقه بازی در تیم‌های پایه‌ای استقلال را دارد و جذب او اتفاق مهمی برای آبی‌ها محسوب می‌شود. البته استقلالی‌ها جدا از آندو 2بازیکن دیگر از تراکتورسازی را می‌خواهند. جاسم کرار مهاجم پرحاشیه عراقی و محمد ابراهیمی هافبک تکنیکی و سرعتی تیم تبریزی در فهرست مظلومی قرار دارند و سرمربی استقلال امیدوار است که پای این دو بازیکن را هم به تهران بکشد.فهرست رؤیایی مظلومی با ادینهو ستاره برزیلی مس کرمان تکمیل می‌شود.

او فوتبالیستی است که در مس کرمان هم سابقه همکاری با مظلومی را دارد و ادینهو جزو بازیکنانی است که سرمربی استقلال تاکید ویژه‌ای به جذب او دارد. اگر فتح‌الله‌زاده حتی 70درصد از بازیکنان مورد نظر‌ را جذب کند، آن وقت رؤیای مظلومی برای تشکیل یک تیم کهکشانی تبدیل به واقعیت خواهد شد و باید دید که سرمربی آبی‌ها سال آینده چه نتایجی خواهد گرفت.در این میان فتح‌الله‌زاده باب مذاکره با بازیکنان مورد نظر مظلومی را آغاز خواهد کرد، او جزو مدیرانی است که حداقل در زمینه جذب بازیکن عملکرد جالب توجهی در سال‌های اخیر داشته است.

کد خبر 136422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز