گروه اقتصادی: با گذشت بیش از 4ماه از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت و تسویه جوایز صادراتی معوق تا اردیبهشت ماه امسال، اکنون نه تنها بدهی معوقه جوایز صادراتی تسویه نشده بلکه برخی فعالان بخش خصوصی از توقف چند ماهه پرداخت به روز جوایز صادراتی خبر می‌دهند.

کشتی

به گزارش ایسنا، برخی فعالان بخش خصوصی در حالی از توقف پرداخت این جوایز خبر می‌دهند که به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس‌جمهور تکلیف کرده بود تا پایان اردیبهشت ماه امسال جوایز صادراتی معوق به‌طور کامل پرداخت شود. با وجود این به گفته برخی مقامات بخش خصوصی، معوقه‌های جوایز صادراتی پرداخت نشده و پرداخت به‌روز این جوایز متوقف است. مهدی فاخری، معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران در این مورد می‌گوید: جوایز صادراتی از سال 88 تاکنون مانده که ظاهرا به‌دلیل کمبود منابع مالی است.

عبدالرحمان سلیمانی، عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز با تایید این موضوع، عنوان می‌کند: خیلی وقت است که جوایز صادراتی پرداخت نشده است. جوایز صادراتی سال 89 تسویه نشده و از سال 88 هم هنوز مانده است. مسعود دانشمند، عضو اتاق تهران نیز از توقف 6 ماهه پرداخت جوایز صادراتی خبر داده و اعلام کرده است، بخشی از جوایز صادراتی سال88 نیز هنوز پرداخت نشده است.

کد خبر 138747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز