همشهری آنلاین: ایجاد یک تشکل صنفی نگارخانه ها برای پیگیری حقوق صنفی نگارخانه ها ضرورت دارد.

نگارخانه

به گزارش همشهری آنلاین، در چهارمین نشست مرکز هنرهای تجسمی با مدیران نگارخانه ها،علی تن ؛ مدیر امور نگارخانه ها گفت: نداشتن تشکل صنفی یکی از مشکلات نگارخانه‌هاست و ضرورت دارد تا یک تشکل و شورایی منتخب از نگارخانه ها برای بر طرف کردن موانع و مشکلات و پیگیری حقوق و درخواست های این صنف ایجاد شود و راه اندازی این تشکل می‌تواند زمینه تعامل بیشتر را فراهم کند.

مدیر امور نگارخانه های مرکز هنرهای تجسمی همچنین درباره تمدید مجوز نگارخانه ها گفت: مجوز فعالیت نگارخانه های فعال تا پنج سال تمدید می شود و برای تمدید مجوز نیازی به درخواست و حضور مدیر نگارخانه نیست.

تن با اشاره به قانون اختصاص یک دهم درصد از اعتبار عمرانی ساختمانی موسسات و دستگاههای تابعه قوای سه گانه گفت: در پیش نویس آیین نامه اجرایی این قانون نگارخانه ها و اکسپوها به عنوان محل خرید آثار هنری در نظر گرفته شده است و ضرورت دارد که نگارخانه ها نظرات و پیشنهادات خود را برای تدوین آیین نامه نهایی ارائه کنند.

مدیر امور نگارخانه ها در پایان گفت: برای تدوین فصلنامه برنامه های نمایشگاهی نگارخانه ها و اطلاع رسانی نمایشگاهها ضرورت دارد که نگارخانه ها برنامه های خود را به مرکز هنرهای تجسمی ارائه کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران نگارخانه ها درباره حمایت از برگزاری اکسپوها و برگزاری نمایشگاه فروش آثار هنری، ایجاد هماهنگی هایی با دستگاهها و سازمان های مختلف برای برخورداری نگارخانه ها از تعرفه های فرهنگی مطالبی بیان کردند.

ناصر پلنگی؛ نقاش و مدیر نگارخانه امین در این نشست با اشاره به جریان هنر خاورمیانه گفت: ضرورت دارد نگارخانه ها برای حضور در بازار منطقه به بهترین نحو ممکن تلاش کنند و هنر و هنرمندان ایران را معرفی کنند.

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد کتابی به چند زبان برای معرفی هنرمندان شاخص و تاثیرگذاری که توسط نگارخانه ها شناسایی می شوند، منتشر شود و کتاب به حراجی های منطقه و موزه های خارجی ارائه شود.

در چهارمین نشست مرکز هنرهای تجسمی با مدیران نگارخانه ها توران شهراد (نگارخانه حنا) ، علی جمشیدی (نگارخانه شمس)، مرضیه رمضانی(نگارخانه فام)، امراله فرهادی(نگارخانه ویژه)، احسان کتابچی(نگارخانه احسان)، ناصر پلنگی(نگارخانه امین)، منوچهر روشنی نیازی(نگارخانه نیازی)، علی رییس شقاقی(نگارخانه خارک)، کتایون ده چمنی(نگارخانه شماره شش)، فروزان رحیم دوست(نگارخانه آشیانه مهر)، ترانه خسرو شاهی(نگارخانه ایست)، سعیده لطفی جندقی(نگارخانه سین)، مسعود اویسی(نگارخانه اویسی)، شیرین رستمیان(نگارخانه فروهر) و محمود سلطانعلی (نگارخانه ایده) حضور داشتند.

کد خبر 138696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز