یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

ترجمه - رقیه بهشتی: آیا می‌دانید که تصمیمات شما هنگام خرید محصولات مرتبط با مراقبت از پوست کودک، در سلامتی فرزندتان تأثیرگذار است؟ آنچه روی پوست کودک خود می‌مالید تا حدی توسط بدنش جذب می‌شود!

نوزاد

تحقیقات مرتبط با مراقبت از پوست کودک

گزارشی که اخیرا در زمینه بیماری‌های مرتبط با کودک انجام شده، نشان می‌دهد که 75درصد نوزادان در چند ماه اول پس از تولد دچار جوش‌های پوستی می‌شوند و از آنها رنج می‌برند. محققان فاکتورهای زمینه‌ساز آن را شامل محصولاتی می‌دانند که با شعارهای تمیزکردن، مرطوب کردن و نرم‌کردن پوست کودکان، والدین را به سوی خود جلب می‌کنند. آنها در تحقیق خود یادآور شده‌اند که پوست نوزاد تازه متولدشده، نسبت به محصولات موضعی از نفوذ‌پذیری بیشتری نسبت به پوست بزرگسالان برخوردار است. اگر والدین برای خواندن اتیکت‌های محصولات مراقبت از پوست کودک در سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها توقف کنند، به موارد جالب توجهی برخواهند خورد:

مواد تشکیل دهنده بسیاری از این محصولات به احتمال زیاد آلوده به فرمالدئید و شامل دی‌اکسان 4-1 هستند که یکی از عوامل ایجاد‌کننده سرطان بوده و همچنین بسیار تحریک‌کننده و حساسیت‌زاست. پودرهای نوزادی که حاوی تالک بوده شامل ذرات کوچکی هستند که موجب تحریک پوست می‌شوند و نوع عطری این پودرها، یکی از عوامل اصلی ایجاد‌کننده آلرژی و حساسیت‌های پوستی است. والدین باید از پودرهای حاوی تالک دوری کرده و از آنها استفاده نکنند. هر چند اغلب پودرهای بچه موجب جوش‌های پوستی می‌شوند، اما می‌توان با استفاده از لوسیون کودک، روغن ماساژ کودک و پماد کودک، به کاهش این حساسیت‌های آزاردهنده کمک شایان توجهی کرد. علاوه براین، والدین باید از محصولات استفاده کنند که در ساخت آنها از رنگ‌های مصنوعی، رایحه‌های ساختگی و مواد شیمیایی استفاده نشده باشد.

مراقبت مناسب از پوست کودک

به‌دنبال محصولات مراقبت از پوستی برای کودک خود باشید که از لحاظ عامل PH در حالت تعادل قرارداشته و شامل روغن گیاهان شفابخشی چون گل همیشه‌بهار باشند. این گیاهان دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی بوده و محرک مناسبی برای بازسازی پوست به‌شمار می‌آیند. گیاهان شفا‌بخش دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از:

گل گاو زبان: یکی از منابع غنی اسید گامالینولنیک است و همچنین شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی با ارزش است.
روغن آواکادو: به راحتی جذب پوست بدن و پوست سر می‌شود. منبع خوبی از ویتامین‌های A، D و E، اسیدهای آمینه و استرول است.

چای سبز: عصاره‌ای قوی است که در درجه اول برای مقابله با رادیکال‌های آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی قوی است که نقش مؤثری در جلوگیری از آسیب سلولی ایفا می‌کند.

نکته‌ای در رابطه با مراقبت از پوست کودک

روی هم رفته، در چند ماه اول زندگی کودک، والدین باید تاجایی که امکان دارد از محصولات شیمیایی استفاده نکنند و به طبیعت اجازه دهند تا کار خودش را انجام دهد. با انجام این کار، کودک شما فرصت پیدا می‌کند تا سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و در آینده انسانی سالم و قوی باشد.

Buzzle.com

کد خبر 138659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز